تا دهه فجر امسال؛

طرح گازرسانی به مجتمع ذوب فولاد آذربایجان به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در بازدید از طرح های گازرسانی میانه گفت: تا دهه فجر امسال طرح گازرسانی به مجتمع توسعه ذوب فولاد آذربایجان با ساخت یک مورد ایستگاه 50 هزار مترمکعب در ساعت و 47 روستای میانه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۷۹۴۷۴۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، ولی اله دینی افزود: عملیات گازرسانی به 47 روستای میانه تا پایان امسال با اعتباری بیش از 180 میلیارد ریال به پایان می‌رسد و سه هزار نفر از جمعیت روستایی میانه از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: همچنین امسال عملیات گازرسانی به طرح مجتمع توسعه ذوب فولاد آذربایجان که از گاز به عنوان خوراک در عملیات احیای تولید آهن اسفنجی با حجم قرارداد 3500 مترمکعب در ساعت استفاده خواهد کرد، همزمان با ایام الله دهه‌فجر به بهره برداری خواهد رسید.

دینی به افزایش میزان گاز ورودی میانه اشاره و بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد مشترکین گاز طبیعی میانه و گازرسانی به مراکز تولیدی و صنعتی میزان گاز ورودی میانه از 50 هزار متر مکعب در ساعت به 100 هزار متر مکعب در ساعت افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مصرف روزانه استان را بیش از 37 میلیون متر مکعب در روز اعلام کرد و افزود: با مصرف بهینه و درست مشترکین در مصرف گاز هیچ گونه مشکلی در تأمین پایدار گاز طبیعی بوجود نخواهد آمد.

وی افزود: در روزهای گذشته حجم مصرف گاز در آذربایجان شرقی حدود 31 میلیون متر مکعب بود ولی به علت افزایش برودت هوا و بارش برف این میزان به بیش از 37 میلیون متر مکعب رسیده است و مردم می‌توانند با یک درجه کاهش دمای منزل خود مانع از افت فشار و یا قطعی گاز شوند.

دینی ابراز امیدواری کرد با تداوم همکاری مردم در مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی، امسال نیز بدون مشکل فصل سرما سپری خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود نقش رسانه‌ها را در آگاه‌سازی مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز مهم دانست و بر تبیین اهمیت آن در زندگی مردم تاکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار