فرمانده سپاه سروآباد در یادواره 42 شهید روستای بیساران
توجه به امور زیر بنایی، بالا بردن توان اجتماعی، کارآفرینی، توجه به چرخه تولید، توزیع و مصرف از اهداف اجرای طرح شهید شوشتری در روستاهای محروم است.
کد خبر: ۸۷۹۴۷۵۴
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرمانده سپاه سروآباد در یادواره 42 شهید روستای بیساران که در مسجد مرتضی این روستا و با حضور پرشور مردم این روستا برگزار شد، از خانواده های شهدا به عنوان گنجینه های بی بدیل نظام اسلامی ایران یاد کرد و گفت: برگزاری یادواره ها، روحیه فداکاری، ایثار و اخلاص را در جامعه تقویت و این تفکر الهی را در جامعه زنده و پویا نگه می دارد و بی شک پویایی این فرهنگ موجب بیمه شدن انقلاب اسلامی در برابرحوادث و خطرات می‌شود.
 
جعفر غفاریان با اشاره به اینکه قدردانی از نعمات و برکاتی که حاصل خون شهدای گرانقدر است وظیفه ی تک تک افراد جامعه است تصریح کرد: دشمنان سعی دارند جایگاه کرامت ملت را تضعیف کنند، ولی امروز به برکت خون شهدا تمامی دشمنان انقلاب اسلامی در مقابل  بزرگی و عظمت ایران اسلامی سر تعظیم فرود آورده اند.

وی در ادامه به برخی از مشکلات و کمبود های روستای بیساران اشاره کرد و افزود: این مشکلات با همکاری و همدلی مردم و اجرای اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی مرتفع خواهد شد.

غفاریان به آغاز اجرای طرح شهید شوشتری در دو شهرستان سروآباد و بیجار اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در ۴۰ روستای شهرستان بیجار و ۳۳ روستای شهرستان سروآباد برگزار می‌شود و در فازهای بعدی تمامی روستاهای استان کردستان زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

به گفته ی وی، در یک‌هزار و ۸۰۰ روستای کشور که برخی از آن ها تخلیه شده‌اند در قالب طرح محرومیت‌زدایی شهید شوشتری و با پرداخت تسهیلات جمعیت آن ها تثبیت و زمینه مهاجرت معکوس به آن روستاها فراهم خواهد شد.

وی به آغاز فعالیت کارگروه زیرساخت و عمران و آبادانی در استان اشاره کرد و گفت: این کارگروه کارهایی از قبیل ساخت جاده، پل، طرح هادی، خانه ی بهداشت، غسالخانه، مسجد، خانه ی ایتام، دفع فاضلاب، راه‌های بین مزارع، لوله‌کشی آب و غیره را در برنامه‌کاری قرار داده است.

 

یادواره 42 شهید روستای بیساران برگزار شد

 

وی با بیان این که دیگر فازهای این طرح بدون وقفه و با مشارکت مردم اجرا خواهد شد، افزود: مشارکت مردم در این طرح صرفا پرداخت پول نیست، بلکه با مطالبه‌گری و ایجاد بستر در اجرای این طرح مشارکت خواهد شد.

 

فرمانده سپاه سروآباد با بیان این که در جایی که مردم درخواست و مطالبه‌ای داشته باشند، رغبت بیشتری برای پیگیری امور داریم، گفت: خود مردم روستاها باید مشکلات را با مسوولان مطرح و حل و رفع آن را در خواست کنند.

 

غفاریان در ادامه تاکید رهبری در راستای محرومیت‌زدایی یادآور شد و گفت: در سال‌های گذشته بحث محرومیت‌زدایی در سپاه انجام و همچنان در حال پیگیری است، اما طرح شهید شوشتری مجزای از دیگر طرح‌های محرومیت‌زدایی است

 

وی به اهداف مهم طرح شهید شوشتری اشاره کرد و گفت: توجه به کارهای عمرانی و زیر بنایی، بالا بردن توان اجتماعی مردم، کارآفرینی، توجه به چرخه تولید، توزیع و مصرف، تثیت جمعیت با ایجاد زمینه مناسب برای بازگشت روستائیانی که به اطراف شهرهای بزرگ مهاجرت کرده اند از مهم ترین اهداف اجرای طرح شهید شوشتری در روستاهای محروم بیجار است.

 

گفتنی است در پایان این یادواره از خانواده های شهدای روستای بیساران شهرستان سروآباد تقدیر و تجلیل شد.

 
ارسال نظرات