خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: برخی ها با طرح موضوعات در محور کنسرت ها در روز های منتهی به انتخابات تلاش دارند توجه اذهان را از دغدغه های اصلی اجتماع دور کنند.
کد خبر: ۸۷۹۴۷۹۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

عباس کاظمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین به موضوع اهمیت و نیاز جامعه به برگزاری کنسرت پرداخت.

وی با بیان این نکته که برگزاری کنسرت جهت تزریق شادی بهو یا رفع افسردگی جامعه بهانه ای واهی است اظهار کرد: کسانی که مدعی افسردگی جامعه هستند و کنسرت را راه حلی برای برون رفت از این موضوع معرفی کرده اند تا کنون در هیچ محفل علمی برای اثبات این عقیده سندی نداشته اند.

وی ادامه داد: فرض بر افسردگی جامعه هم که باشد باید به دنبال علل این موضوع باشیم و آنها را رفع کنیم و راه های برون رفت از آن را مورد بررسی قرار دهیم، نمی شود با یک حرکت کوتاه مدت درد جامعه را برطرف نمود.

کاظمی تبیین کرد: امروز راهکاری که برای  برون رفت از مشکل عدم شادی جامعه پیشنهاد می شود آن است که باید خیلی سریع مشکل اشتغال و ازدواج جوانان رفع شود و یا حداقل این موضوعات مهمترین دغدغه مسئولان باشد.

وی ابراز کرد: امروز بار دیگر شاهد این مسئله هستیم که در آستانه انتخابات لایه ای از جامعه که به سادگی تحت تاثیر قرار می گیرند ابزاری شده اند برای رسیدن به اهداف سیاسی که این مسئله هم سبب تاسف است.

این مسئول تاکید کرد: جای بسی ناراحتی است که امروز به جای آنکه طرحی برای مشکلات عدیده اجتماع وجود داشته باشد برخی ها با اهداف پشت پرده تنها موضوعات انحرافی را طرح می کنند تا توجهات را از معضلات اصلی بردارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: در آستانه انتخابات موجی به وجود آمده است که می خواهد دغدغه های اصلی جامعه را زیر بار های و هوی بپوشانند، عده ای با طرح مسائلی نظیر کنسرت دو قطب متفاوت از مخالف و موافق را در برابر هم علم می کنند تا تنها از این میان نفع خود را برداشت کنند.

کاظمی متذکر شد: به واقع این راهکار را نوعی فریبکاری میدانم، عده ای را میان میدان رها کرده اند تا در خصوص کنسرت گفت و شنود کنند حال آنکه این مسئله معضل اصلی فرهنگی ما نیست، ما باید تلاش کنیم که فرهنگ جامعه خود را بر اساس آموزه های قآنی رشد دهیم، فرهنگ یک جامعه اسلامی افراد خود را باید در جهت رشد و تعالی راهنمایی کند و کاربردی جز این برایش تعریف نمی شود.

وی ابراز کرد: چرا این مسائل مورد بحث قرار نمی گیرد؟ چرا کارگزاران آن طور که انتظار داریم به این موضوعات نمی پردازند؟ چرا آنجا که باید به سسواۀات پاسخ نمی دهند و چرا با این قبیل فضا سازی ها اذهان به انحراف کشیده می شوند؟

این مسئول یادآور شد: در واقع اگر بخواهیم نگاه شفافی داشته باشبم کنسرت آثار مخرب بر فرهنگ دارد و موجب رشد آسیب اجتماعی می شود و از این مهمتر دسته ای از مدیران به واسطه رسانه ها در تلاشند تا نیاز های واقعی زیر غوغای رسانه ها پوشانده شود.

کاظمی مطرح کرد: در ایام منتهی به انتخابات جریان هایی را می بینیم که درواقع سودی برای مردم ندارند و فرصت های مهم را نیز می گیرند، با غفلت برخی مدیران فضایی ایجاد شده که تنها بازی هایی به راه انداخته شده و نیاز های اساسی نیز پشت پرده نگه داشته می شود.

وی با ابراز تاسف گفت: آنچه روح جوان را شاداب می کند اشتغال به کار و ازدواج به موقع است که اروز ر در هیچ کدام از این موضوعات فعالیت چشمگیری نمی بینیم، موقعیت های مناسب برای ازدواج انگشت شمار و وضعیت اشتغال از آن نیز تاسف بار تر است، اگر کسی کار پیدا کند مستقیما آن را به شانس وابسطه می داند و همین تعداد محدود فرصت شغلی نیز آنچنان تضمینی ندارند که بتوانند همه نیازها و یا بخشی از آن را را رفع کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین بیان کرد: اینها موضوعاتی است انتظار می رود مسئولان به آنها ورود داشته باشند و در سریع ترین زمان ممکن به آن پاسخ بگویند.

در بخش بعدی این گفتگو با اشاره به هزینه سنگین بلیط های کنسرت نیز آقای عباس کاظمی گفت: روشن است غالب افراد جامعه که رسیدگی به آنها وظیفه مهم مسئولان است توانایی پرداخت قیمت بلیط ها را ندارند.

وی ادامه داد: دولت متعلق به نیازمندان و مستمندان جامعه است، دولت وظیفه واقعبی خود را باید در جهت حل مشکلات قشر ضعف جامعه بداند، در برگزاری برنامه هایی نظیر کنسرت به واقع این قشر نادیده گرفته می شوند.

کاظمی توضیح داد: در برنامه ای مثل کنسرت تنها بخش مشخصی از افراد جامعه حضور می یابند که وقتی به دقت بررسی می شود می تواند آن گروه را منشاء برخی از آسیب های جامعه دانست، گاهی دغدغه تنها نیاز های این قشر را می پوشاند که در برابر مستضعفین لقلیت محسوب می شوند.

این مسئول بیان کرد: کسی که کنسرت را مسئله امروز جامعه می داند به یقین سوء نیت دارد و به دنبال  اهداف شخصی یا حزبی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در پایان گفت: مدیران در خوشبینانه ترین حالت از برگزاری کنسرت ها به دنبال سود ومنفعت خواهدند بود که اینچنین سینه چاک برای این قبیل برنامه ها در میدان حضور داند در غیر این صورت عقل حکم می کند ابتدا و در سریغع ترین حرکت به مسائلی که پیش از این یاد شد رسیدگی کنند.

وی یادآور شد: به راستی مشکلات عدیده ای که مسئولان با بررسی آمار ها بهتر از هر کس دیگری از آنها خبر دارند باید در اولویت کاری قرار گیرد.

1004/ت30/ب     

ارسال نظرات
پر بیننده ها