رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: 9 دی ماه متعلق به تمام افرادی است که در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و جغرافیای ایران زندگی می‌کنند و حاصل خون شهداست.
کد خبر: ۸۷۹۴۸۱۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو عصر روز کذشته در جلسه  ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی‌ماه شهرستان سنندج اظهار داشت:9دی ماه در تاریخ کشورمان متعلق به یک حزب و یا جناحی نیست و متعلق به تمام افرادی است که در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جغرافیای این کشور زندگی می‌کنند و حاصل خون شهداست.
 
وی تصریح کرد: از 22 خرداد ماه سال 88 فتنه آغاز شد و تا دی ماه همان سال ادامه داشت و هیچ‌کس خودش را صاحب اصلی این فتنه نمی‌دانست اما زمانی که به عاشورا توهین شد همه ملت ایران فارغ از نگاه سیاسی و حزبی به میدان آمدند.
 
منتشلو بیان داشت: ماندگاری این حماسه مهم از الطاف الهی بود و این حماسه در وجود تک تک افرادی که در چارچوب نظام مقدس جمهوری پایبند به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب هستند وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر این حماسه تاریخی به یک جریان و حزب خاص تعلق داشت، قطعا بعد از یکی تا دو سال به فراموشی سپرده می‌شد، اما پاک نشدن آن نیز سری الهی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت تمام دستگاه‌ها و بخش‌های ذیربط در برگزاری مراسمات ویژه 9 دی باید روشنگری در این زمینه باشد که این روز حماسی به یک جریان و حزب خاص تعلق ندارد، گفت: متاسفانه عدم حضور برخی از مسوولان ارشد استان کردستان در برخی برنامه‌ها این تصور را ایجاد کرده است که این دولت اهمیت چندانی به 9 دی نمی‌دهد.

منتشلو اضافه کرد: باید در مدت زمان باقیمانده مسوولان به گونه‌ای پای کار باشند که این فکر و شبهات از اذهان جامعه پاک شود.

وی در ادامه گفت: هیأت‌های مذهبی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌ها در خلق حماسه 9 دی است و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تحلیلی با حضور هیأت‌های مذهبی شهرستان همزمان با گرامیداشت 9 دی در سنندج برگزار می شود.
 
ارسال نظرات