خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۷۹۴۸۳۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
تولیت حوزه علمیه احمدیه، گفت: مسوولان مساجد با ساخت اتاق کودک یا مهدکودک برای نگهداری کودکان، زمینه حضور بانوان در مساجد را فراهم کنند.

مرکز رسیدگی به امور مساجد، سال 95 را با عنوان «مسجد و بانوان» نامگذاری کرده است، نامگذاری که می تواند زمینه بررسی بیشتر وضعیت حضور و مشارکت بانوان در مساجد را فراهم کند تا با ایجاد زمینه های مناسب برای این حضور، آنان به میزان هر چه بیشتری بتوانند در ترویج تربیت و فرهنگ سازی صحیح در جامعه نقش ایفا کنند.

در واقع با تحقق این مهم، آنان می توانند در کنار نقش همسری و مادری خود، افرادی فعال در عرصه های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی باشند و فرزندان خود را نیز به سمت و سوی پایگاه محوری اسلام یعنی مساجد سوق دهند.

خبرنگار ما در مورد نگاه اسلام به حضور بانوان در مساجد و وضعیت خانه های خدا برای شرکت این گروه، گفت‌و‌گویی با آیت‌الله حیدرعلی جلالی خمینی، نماینده ولی فقیه در شرق تهران و تولیت حوزه علمیه احمدیه داشته است، که مشروح آن در ادامه می آید:

جلالی خمینی با بیان اینکه همانطور که اسلام، تبعیضی میان خانم‌ها و آقایان قایل نیست، در مساجد هم نباید اختلافی میان امکانات مربوط به آنان وجود داشته باشد، گفت: بانوان نقش موثری در تمام رویدادهای جامعه از جمله انقلاب و هشت سال دفاع مقدس داشتند.

مادری که فرزندش را به جبهه فرستاد

وی با اشاره به دیدگاه برخی علما در سال‌های مبارزه با نظام شاهنشاهی، درباره اشکال شرعی حضور بانوان در خیابان‌ها و سر دادن شعارهای انقلابی، افزود: مادران و همسران مشوق حضور فرزندان و شوهران شان در مبارزات و جبهه‌ها می‌شدند، در زمان فعالیتم به عنوان امام جمعه خمین، روزی آقای صباغی؛ فرمانده سپاه خمین به من گفت «نوجوانی درخواست حضور در جبهه داشت که به او گفتم چون چند روز پیش برادرت، شهید شده است، اجازه نمیدهم، چند ساعت بعد، کارم که تمام شد، هنگام خروج از محل کار، متوجه گریه شدید آن نوجوان شدم و به او گفتم، برادرت، چند روز پیش، شهید شده است و مادر و پدرت، ناراحت هستند بنابراین اجازه نمی‌دهم، آن نوجوان پاسخ داد مادرم به من گفت تفنگ برادرت، نباید روی زمین بماند و راضی نیستم اینجا بمانی».

 

تولیت حوزه علمیه احمدیه با اشاره به نقش مهم و اثرگذار بانوان در ترویج اسلام و آبادانی مساجد، خاطرنشان کرد: نباید فضاهای نامناسب مساجد به خانم‌ها اختصاص یابند و تفاوتی میان آنان و آقایان در این زمینه ها وجود داشته باشد.

خانم‌ها پیشقدم در فعالیت‌های مساجد هستند

جلالی خمینی بانوان را پیشقدم در تمام فعالیت‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی مساجد دانست و اضافه کرد: ائمه جماعات مساجد باید بانوان را به حضور در این خانه‌های خدا تشویق کنند.

وی با اشاره به برخی مشکلات درباره حضور بانوان در مساجد از جمله سروصدای فزندان آنان، گفت: می توان با ساخت اتاق کودک یا مهدکودک در مساجد، زمینه حضور این گروه از جامعه را در این خانه های خدا فراهم آورد.

تولیت حوزه علمیه احمدیه، ادامه داد: البته مساجد به دلیل مشکلات فراوان مالی در این زمینه کمبودهایی دارند، بنابراین مشارکت و همکاری دولت در این زمینه، لازم و مفید است.

منبع:خبرگزاری شبستان
ارسال نظرات