فرماندار اراک:

اشاعه فرهنگ نماز سلامت جامعه را تضمین می‌کند

فرماندار اراک گفت: یکی از مهمترین تأثیرات نماز کاهش آسیب‌های اجتماعی است و می‌تواند نقش مهمی را در رفع مشکلات اجتماعی داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۹۴۸۸۵
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین بختیاری ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز کلانشهر اراک که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ نماز گفت: با توجه به اینکه ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و شیعه مذهب هستیم ولی در زمینه نماز بسیار عملکردمان پایین است.

وی افزود: برای احیاء و گسترش نماز کارهای زیادی انجام شده اما نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید برای رفع این نقاط ضعف تلاش شود.

بختیاری با اشاره به  اینکه مدیران باید زمینه گسترش نماز را ترویج دهند، بیان کرد: رفتار مدیران در ادارات می‌تواند زمینه ساز حضور پررنگ کارکنان در نماز جماعت شود و حضور مدیر در نماز اول وقت می‌تواند نقش ارزنده‌ای در ترویج فرهنگ نماز ایفا کند. 

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: هدف ما در سطح استان ارتقای سطح فرهنگی و ترویج و توسعه نماز است. به همین دلیل از ادارات انتظار داریم در زمینه فضای نمازخانه به ویژه وضوخانه، تبلیغات محیطی، حضور مدیران و اهتمام آنان برای اقامه نماز، به کارگیری ائمه جماعات برای ادارات تابعه، تلاش لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: توجه به امر نماز در ادارات، به خصوص نماز اول وقت و اهتمام به فرهنگ توسعه و ترویج نماز در حد توان است ولی می طلبد که تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

بختیار با تاکید بر عمل و ترویج فرهنگ اسلامی گفت: امروز توجه و عمل به ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه بیش از هر زمانی ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز آرامش، سعادت و کمال را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد، گفت: هر فردی فریضه الهی نماز را در زندگی شخصی خود جدی بگیرید، بی شک تاثیراتش را در جامعه نیز مشاهده خواهیم کرد.

فرماندار اراک در پایان گفت: نهادهای فرهنگی نقش مهمی برای ترویج و اشاعه فرهنگ نماز دارند و باید این مسئولیت را به درستی انجام دهند.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار