دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی تاکید کرد

نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: نماز سبب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نسخه شفابخش تمام دردها است.
کد خبر: ۸۷۹۴۹۰۴
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام  علی رودبارانی ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز که در سالن جلسات فرمانداری اراک برگزار شد با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به برپایی نماز اول وقت اقدام کنند، گفت: همه وظیفه داریم برای ترویج و اشاعه فرهنگ نماز خود ستاد اقامه نماز باشیم.

وی افزود: نماز فقط برای ستاد اقامه نماز نیست و باید جوانان را به سمت و سوی نماز هدایت کرد چراکه نماز سرود توحید و یکتا پرستی بوده و باید از این چشمه جوشان به نحو احسن استفاده کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی تصریح کرد: انسان برای رسیدن به موفقیت باید احکام دین را رعایت کند که مهم‌ترین آن توجه به نماز است و از کودکی باید این فریضه الهی در بین کودکان نهادینه شود.

حجت‌الاسلام رودبارانی با بیان اینکه جامعه نقش مهمی برای آموزش فریضه نماز در بین جوانان دارند، تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید تقوا را در جامعه تقویت کنیم و یکی از نسخه‌های تاثیرگذار همان نماز است.

وی افزود: دینداری یکی از شاخصه های رفتاری انسانی در هر زمان و مکان بوده و نماز به عنوان چشمه فطرت انسان‌ها است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی بااشاره به تاثیرگذاری جلسات ستاد اقامه نماز در سطح شهرستان‌ها گفت: مشکلات و آسیبهای اجتماعی با همت جمعی و با تکیه و بهره‌گیری از فریضه نماز قابل حل است.

حجت‌الاسلام رودبارنی با اشاره به ترویج فرهنگ نماز گفت: در سال گذشته در تعداد 25 مسجد استان نماز صبح را به طور منظم با هدف ترویج فرهنگ نماز صبح بین مردم برگزار کریدم همچنین برای نهادینه  کردن نماز و ایجاد شور و اشتیاق در نمازگزاران هر مسجدی را که سه نفر عضو فعال داشتند را مورد تشویق قرار دادیم.

وی ادامه داد: امسال نیز برای ترویج بیشتر اقامه نماز صبح در 13 مسجد درسطح شهرستان اراک همین برنامه اجرا می‌شود که تعداد تشویق کنندگان از سه نفر به ده نفر ارتقا یافته است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه اعتقادات و باورهای دینی جوانان مورد اهداف دشمنان قرار دارد، گفت: نماز در عرصه‌های سخت و در زمان خطر به کمک می‌آید و باید در همه امور اولویت‌مان را بر نماز  قرار دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار