احمد حق طلب گفت: بسیجیان با دارا بودن انگیزه و علاقه وافری فرمایشات رهبری در خصوص اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنند تا هر چه زودتر بتوانند به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنند.
کد خبر: ۸۷۹۴۹۷۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

سردار احمد حق‌طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نقش و جایگاه بسیج در دیدگاه های مقام معظم رهبری  بارها تاکید شده است و بسیج را به عنوان آحاد ملت می دانند بسیجیان جمعی هستند که دلبستگی خاص به اهداف نظام جمهوری اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه دولت باید از توان بسیج در حوزه اقتصادی استفاده کند افزود: بسیجیان با دارا بودن انگیزه و علاقه وافری فرمایشات رهبری در خصوص اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنند تا هر چه زودتر بتوانند به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنند. جامعه آماری بسیجیان در رده‌های مختلف سنی و شغلی، پیر، جوان، دانشجو،دانش آموز می‌توانند بزرگترین قدرت و بازو برای اقتصاد مقاومتی باشند.

حق طلب بیان داشت:  تاکنون بیش از 25 میلیون نفر به عنوان بسیجی ثبت نام شده که اگر در هر حوزه ای اجازه ورود داشته باشند تحولات خاصی ایجاد می‌کنند و به جز این میزان ثبت شده  جمعیت بسیاری از افرادی هستند که دل درگرو بسیج بسته ولی عضویت رسمی ندارند.

وی در ادامه بیان داشت: کمترین کاری که می‌توان در اقتصاد مقاومتی از سوی بسیجیان انتظار داشت این است که اقدام به تحریم هرگونه کالای خارجی داشته  و کالاهای داخلی را در سبد معیشتی خود خریداری کرده و قرار دهند و همین اقدام تحولات زیادی در عرصه اقتصاد مقاومتی فراهم می‌کند.

حق طلب ادامه داد: بسیج می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقشی مهم و بسزایی داشته باشد لذا دولت باید با استفاده بهینه وحداکثری از ظرفیت و توان بسیج برای رفع مشکلات اقتصادی کشور استفاده کند و فعالیت حرکت‌های جهادی، بهبود وضعیت اقتصادی مردم را مدنظر قرار دهد. در اقتصاد مقاومتی روند پیشرفت کشور حفظ می‌شود و آسیب پذیری نظام اقتصادی به حداقل می‌رسد. آسیب پذیری نظام اقتصادی در مقابل ترفندهای دشمنان کاهش می‌یابد.احیا و هدایت مراکز تولیدی یکی از راه‌های اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: باید رونق اقتصادی را حرکت جدی در نظر گرفته شود و با استفاده بهینه از منابع یا صرفه جویی و مشارکت مستقیم مردم زمینه های لازم برای توانمندشدن را فراهم آورد. رونق اقتصادی یکی از شاخص‌های نشان دهنده میزان رونق اقتصادی در کشور است تا از یک اقتصاد پویا و رو به رشد برخوردار باشیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه در خاتمه اذعان داشت: از جمله فعالیت‌های اساسی که در بخش اقتصادی توسط بسیج هدایت شده و تاثیرات فروانی در عرصه اقتصاد مقاومتی داشته می‌توان به شکل‌گیری بسیج سازندگی و تشکیل گروه جهادی اشاره کرد و توانسته در  هسته اقتصادی زودبازده در زمینه تامین مایحتاج و ایجاد کارگاه های اقتصادی زودبازده کوچک و متوسط نقش خوبی را ایفا کند.

ارسال نظرات