فرماندار اراک با تاکید بر اینکه مدیران باید آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند، گفت: دستگاه‌های دولتی در اراک حق ندارند علیه هیچ یک از مطبوعات دادخواست داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۹۵۰۲۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین بختیاری صبح امروز در جلسه شورای اداری کلانشهر اراک با اشاره به شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اراک گفت: به محض اعلام شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در منطقه تالاب میقان تلاش دستگاه‌های مرتبط برای کنترل و پیشگیری آغاز شد.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته این بیماری در منطقه تالاب میقان کنترل شده و از این منطقه خارج نشده است. اگرچه جای نگرانی نیست ولی بایستی با اطلاع رسانی و رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری، جامعه را نسبت به این بیماری حساس و شرایط پیشگیری را مطرح کرد.

فرماندار اراک در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم ترویج فرهنگ نماز به ویژه در ادارات تاکید کرد و گفت: نماز باعث آرامش روح می‌شود و ترویج فرهنگ اقامه نماز بی شک در جامعه اثرات مفیدی را به همراه خواهد داشت.

بختیاری در بخش دیگر سخنان خود بر آمادگی دستگاه‌های شهرستان در فصل زمستان تاکید کرد و افزود: با توجه به آغاز فصل زمستان همه دستگاه‌ها آمادگی کامل را داشته باشند تا فصل سرما و بارش برف و باران موجب زمینه ساز مشکلی برای شهروندان نشود.

فرماندار اراک با اشاره به لزوم تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های اجرایی با یکدیگر گفت: هیچ دستگاه دولتی در شهرستان نباید علیه دستگاه دیگر دادخواست تنظیم کند بایستی مسائل حقوقی را با تعامل مرتفع سازند.

وی از تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران در کلانشهر اراک و برگزاری جلسات به منظور هماهنگی برای این امر خبر داد و گفت: فلسفه تاسیس شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی، تسریع در رشد و توسعه، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی، بستر سازی برای ورود به بخش های تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی و انجام طرح هایی که به دلیل رانت زا بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد و بر مبنای قانون تشکیل شده است. طبق قانون نیز بایستی نیم درصد جمعیت آن شهرستان عضو این شرکت تعاونی شود.

فرماندار اراک در پایان همچنین در بحث آزادی بیان مطبوعات تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی در اراک حق ندارند علیه هیچ یک از مطبوعات دادخواست داشته باشند. مدیران باید آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند و چنانچه نقد مطبوعات منصفانه باشد در راستای اصلاح خود برآئیم و چنانچه غیر از این است می توان با ارسال جوابیه به آن مطبوعه رفع سوء تفاهم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات