خبرهای داغ:
آیین نکوداشت معصومعلی مسکینی شاعر برجسته هرسینی با حضور شُعرا ، شخصیت های علمی و ادبی ، مسئولین ادارات سطح شهرستان و استان در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسین برگزار شد .
کد خبر: ۸۷۹۵۰۶۵
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرسین ، معصومعلی مسکینی یکی از هنرمندان و شاعر شهرستان هرسین می باشد ، وی ازهمان اوایل تحصیل علاقه زیادی به مطالعه کتابهای مختلف بخصوص در زمینه ادبی داشتند .

این استاد بیشتر وقت خود را صرف خواندن و نوشتن می کردند تا جایی که خواندن و نوشتن جزء عادات زندگی ایشان شده بود .

استاد مسکینی با شرکت در مجالس ادبی و هنری و حضور در میان هنرمندان صاحب سبک توانست در هر قالب وزنی اشعاری را بسراید که دراین زمینه موفق به چاپ دو جلد از غزلیات و دوبیتی های خود شده است .شب آویز و شب آوا کتابهای این شاعر گرانقدرمی باشند که البته سه کتاب نیز در دست چاپ دارد .

این شاعر از هنرمندان تاثیرگذار شهرستان در رشته ادبی و فرهنگی هستند که بیش از نیم قرن از عمر گرانقدر خود را صرف مسائل فرهنگی و ادبی کشور و بخصوص شهرستان هرسین نمود .

مراسم نکوداشت این استاد هرسینی با حضور رحیمی زنگنه مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه و هیئت همراه ، فرماندار هرسین ، امام جمعه ، فرمانده سپاه و مسئولین ادارات ، هنرمندان و دوستداران هنر و شخصیت های علمی و ادبی برگزار شد .

در این جلسه ملکیان ریاست ارشاد هرسین ضمن عرض خیر مقدم  به حاضرین در مراسم  اظهار داشت : استاد مسکینی سالهای  طولانی از عمر خویش  را در راستای فرهنگ و هنر خالصانه تلاش کرد ، والبته خدمات این استاد والا مقام از دید مردم فرهنگی و هنر دوست هرسین به دور نمی ماند .

در ادامه حجت الاسلام باقری امام جمعه هرسین نیز ضمن تبریک ماه ربیع و ولادت پیامبر(ص) و امام صادق (ع) و همچنین تبریک شب یلدا طی سخنانی اظهارداشت : یکی ازنکات مورد تایید دین و مکتب و فرهنگ ایرانی ما داشتن روحیه قدرشناسی و قدردانی ازدیگران است .

وی در ادامه افزود : شهرستان هرسین هم با داشتن نویسندگان ، شعرا ، بازیگران و هنرمندان دیگر رشته های هنری زبانزد خاص وعام است ،

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد : استادمسکینی بزرگ مردی از دیار هرسین است که با اخلاق وارسته سهم زیادی در رشد فرهنگی شهرستان داشته اند .

رحیمی زنگنه مدیرکل ارشاد استان از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که درسخنانی ضمن بیان اینکه سخن گفتن از شخصیتهای فرهنگی و فرهیخته کاری بس دشوار است اظهار داشت :  استاد مسکینی سرمایه ای برای شهرستان و پرورش دهنده درعرصه فرهنگ و هنر است .

وی مسکینی را نمونه یک انسان والا مقام و مردمی معرفی کرد .

فرماندار هرسین نیز طی سخنانی ، این برنامه را بسیار مفید معرفی کرد و عنوان داشت : احترام به اساتید و فرهیختگان احترام به خود انسان است و  تواضع و اخلاق حسنه استاد مسکینی الگویی برای جوانان امروز می باشد .
دراین مراسم شاعرانی از مرکز استان و شهرستان هرسین به خواندن اشعارخود پرداختند و در پایان مراسم از این شاعر هرسینی با اهداء لوح و...قدردانی به عمل آمد . 
ارسال نظرات