رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون پیشگیری دادگستری نشست برگزار کردند.
کد خبر: ۸۷۹۵۰۷۸
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون پیشگیری دادگستری نشست برگزار کردند.

معاون پیشگیری دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کارگروه رصد پایگاه‌های خبری این استان با هدف بهبود فعالیت رسانه‌ای خبر داد.

الماس گشتاسبی در نشست برخی مدیران کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه این استان اظهار داشت: قلم را باید کسی به دست بگیرد که اول خدا را بشناسد و دوم از دارای سلامت کامل باشد.

وی خواستار آشنایی کامل خبرنگاران با قانون مطبوعات شد و افزود: طبق قانون هر رسانه‌ای برای فعالیت باید دارای مجوز باشد و اقدامات لازم را از طریق مراجع ضیلاح انجام داده باشد.

گشتاسبی با تاکید بر اینکه حقوق خصوصی افراد باید توسط رسانه‌ها رعایت شود عنوان کرد: روشن ساختن افکار عمومی، پیشبرد اهداف نظام، تلاش برای رفع مرزبندی‌های کاذب، قرار ندادن مردم در مقابل همدیگر، ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و فضائل اخلاقی از جمله مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها است.

معاون پیشگیری دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در قانون و احکام دین به رعایت حقوق خصوصی افراد تاکید شده و هر کسی موضوعی را به دیگری نسبت دهد که نتواند اثبات کند این خود افترا بوده و طبق قانون ۶۹۸ مجازات اسلامی هر فردی اکاذیبی به قصد تشویش اذهان عمومی اعلام کند بیرای آن مجازات پیش بینی شده است.

گشتاسبی خواستار رعایت قانون مطبوعات توسط رسانه‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهور شد و گفت: هر کسی بخواهد نظم عمومی و آرامش اجتماع را بر هم بزند طبق قانون با وی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق تبصره ۷ ماده ۷ علاوه بر مسئولیت نگارنده هر مطلب، مدیر مسئول نیز باید پاسخگو باشد.

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با نقد منصفانه از تخریب بپرهیزند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود اصحاب رسانه با نقد منصفانه و رعایت اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای از تخریب بپرهیزند.

رضا دهبانی‌پور در نشست برخی مسئولان با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امکان اشتباه در خبر و گزارش وجود دارد ولی نمی‌شود صورت مسئله را پاک کرد زیرا امروز اطلاع رسانی جزو ضروریات است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه فرهنگ و ارشاد استان بهبود فضای رسانه‌ای است عنوان کرد: با به محاق بردن و فیلتر کردن سایت‌های خبری نمی‌توانیم به نتیجه برسیم و توفیقی از این منظر حاصل نمی‌شود.

دهبانی‌پور ابراز کرد: در هرممکلکتی که پذیرفته شود که دولتی اداره امور را باید بر عهده بگیرد باید قانون جاری و ساری باشد و انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز به قانون به عنوان فصل الخطاب تمکین کنند و در غیر اینصورت مراکز قانونی روند را پیگیری و بررسی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه رسانه‌ها همیشه انتظار دارند فرهنگ و ارشاد حامی و پشتیبانشان باشد افزود: تاکنون از حمایت رسانه‌ها از هیچ تلاشی در جلسات علنی و حتی جلسات محرمانه دریغ نکرده‌ایم تا جایی که در برخی مواقع به جدل تبدیل شده است ولی در برخی مواقع به دلیل عدم توجه به قانون مطبوعات توسط رسانه‌ها کم می‌آوریم و نمی‌توانیم مدافع هر چیزی باشیم.

دهبانی‌پور ابراز کرد: فضای رسانه‌ای این استان چند مدتی بوده به دلیل پرداختن به مسائل مختلف مطلوب جامعه نیست و باید سعی کنیم از پرداختن به موضوعاتی که با روان مردم و آرامش جامعه بازی می‌کند دوری کنیم.

وی تصریح کرد: کسی مخالف نقد رسانه‌ها نبوده ولی در برخی تحلیل‌ها و خبر‌ها شاهد توهین و تحقیر افراد هستیم که این موضوع زیبنده نیست و باید اصلاح شود و دلیل ندارد برای زمین زدن فردی از هر ابزاری استفاده کنیم.

ارسال نظرات