خبرهای داغ:
استاندار فارس گفت: تلاش راهداران برای اصلاح و توسعه شبکه راه‌ها سبب رونق بخش‌های مختلف اقتصادی استان مثل گردشگری، سلامت و غیره می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۵۳۹۷
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
سید محمدعلی افشانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با تاکید بر اینکه شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان فارس باید با سرعت و دقت بیشتر انجام شود تا از بروز حوادث جبران‌ناپذیر رانندگی جلوگیری شود اظهار داشت: رفع نقاط حادثه‌خیز باید در اولویت کارهای ضروری راهداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نگهداری راه‌ها به مراتب سخت‌تر و با اهمیت‌تر از ساخت راه‌های جدید است زیرا راه‌های ساخته شده ثروت عظیمی هستند که باید به خوبی از آنها نگهداری کرد افزود: مدیریت جاده‌ها و اقدام به موقع برای اصلاح جاده‌ها از هدر رفت سرمایه و هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند زیرا اگر امروز یک جاده به اصلاح جزیی با هزینه کم نیاز داشته باشد اما به آن توجه نشود در چند سال بعد برای اصلاح آن به اعتبار زیادی نیاز داریم.

استاندار فارس با بیان اینکه حمل و نقل اهمیت زیادی در توسعه کشور دارد و زیربنای اصلی اقتصاد بعد از نیروی انسانی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: سایر بخش‌های اقتصاد متناسب با میزان توسعه‌یافتگی راه‌ها و شبکه حمل و نقل توسعه می‌یابند و سرمایه‌گذاران برای ورود به یک پروژه به حمل و نقل آن منطقه توجه کرده سپس سرمایه‌ خود را در آن استان خرج می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی در قیمت تمام شده کالا هزینه حمل و نقل است خطاب به راهداران و مسئولان راه استان فارس گفت: تلاش شما برای اصلاح و توسعه شبکه راه‌ها سبب رونق بخش‌های مختلف اقتصادی استان مثل گردشگری، سلامت و غیره می‌شود.

افشانی با بیان اینکه با وجود خشکسالی و کمبود بارش‌ها باید همواره گوش به زنگ و مراقب بروز حوادث طبیعی مثل سیل باشیم و نباید کمبود بارش سبب غفلت ما و عدم آمادگی برای روبه‌رو شدن با این بحران شود، عنوان کرد: بیش از 70 درصد خسارتی که در هنگام بروز سیل به وجود می‌آید ناشی از تعلل و کوتاهی ماست بنابراین با شروع فصل زمستان پیش‌بینی لازم را برای وقوع سیل داشته باشید.

وی با بیان اینکه راهداری باید به نصب و اصلاح علائم جاده‌ای توجه خاص داشته باشد زیرا  در برخی از مواقع عدم نصب یک علامت در سطح جاده‌ها سبب بروز حادثه جبران‌ناپذیر می‌شود گفت: کنترل جاده‌ها با دوربین بخش قابل ملاحظه‌ای از حوادث را کاهش می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها