خبرهای داغ:
به مناسبت هفته وحدت کلنگ دو کتابخانه عمومی «ام‌الخیر» در شهر اوز لارستان و توسعه کتابخانه عمومی «امام خمینی(ره)» ایزدخواست آباده به همت خیران بلند نظر فارسی به زمین زده شد.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۰۶
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کلنگ سومین کتابخانه‌ عمومی شهر اوز با عنوان «ام الخیر» با حضور معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی، خیرین این شهر، مسئولان محلی و مردم کتاب‌دوست این شهر به زمین زده شد تا این شهر صاحب کتابخانه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان شود.

کتابخانه عمومی «ام الخیر»، در زمینی به مساحت 333متر مربع و با زیربنای 140متر مربع توسط خیر نیک اندیش خانم پروین دادستان به نمایندگی از خیران دیگر با هزینه بالغ بر 220 میلیون تومان در کنار دبستان بدری شهر اوز ساخته می‌شود.  

محمدرضا ابراهیمی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم با اشاره به اهمیت کتاب به عنوان معجزه اسلام اهمیت خواندن در اسلام گفت: به همت خیران بلندنظر و مردم فرهنگور شهر اوز، این شهر از نظر همه شاخص‌ها کتابخانه‌ای همچون زیربنا، سرانه مطالعه، سرانه عضو و منابع از میانگین استانی بالاتر است و این نوید خوبی برای این شهر است. 

حسنی فرماندار لارستان نیز با تصریح اینکه مردم اوز همواره در زمینه‌های فرهنگی حضور پرشوری داشته‌اند، بیان کرد: کلنگ زنی کتابخانه مخصوص کودکان و نوجوانان اوز از جمله پروژه‌هایی است که به‌صورت دقیق برنامه‌ریزی شده و جنبه فرهنگ‌سازی دارد.

احمد خضری سردبیر هفته نامه عصراوز نیز درباره این کتابخانه عنوان کرد: تلاش بر این است که کتابخانه «ام الخیر» را به یک کانون فرهنگی برای کودکان تبدیل کنیم. این کتابخانه شامل دو سالن مطالعه و فضای سبز و وسایل بازی برای کودکان خواهد بود و امیدواریم در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

کلنگ توسعه کتابخانه عمومی «امام خمینی (ره)« ایزدخواست آباده به زمین خورد 

 کلنگ توسعه کتابخانه عمومی «امام خمینی (ره)» ایزدخواست آباده با حضور معاون اداره کل، خیران و مسئولان محلی به زمین خورد. این طرح توسعه با متراژ 500متر مربع به صورت ساختمانی دو طبقه در زمینی به مساحت 250متر خواهد بود که هزینه ساخت آن به همت حاج احمد رحیمی و دیگر خیران نیک اندیش ایزدخواست همچون حاج رحمت الله صالحی، حاج بیژن قناعتی و غیره تامین شده است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در آیین کلنگ زنی توسعه این کتابخانه نیز با اشاره به قدمت و تاریخ این شهر، همت بلند خیران این شهر را برای توسعه کتابخانه عمومی ستودنی دانست و گفت: کتابخانه‌ها توسعه پایدار را رقم می‌زنند و هیچ نهادی نمی‌تواند این تاثیر را داشته باشد و توجه به کتابخانه‌ها به مثابه دانشگاه مردمی امری بی بدیل است.

ابراهیمی به ضرورت تسریع ساخت  این کتابخانه اشاره و عنوان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در راه تجهیز و تامین این کتابخانه اقدامات لازم را انجام می‌دهد. 

محمدرضا زارع فرماندار شهرستان آباده نیز عنوان کرد: کتابخانه‌ علم انسان‌ها را افزایش می‌دهد و راه بهتر زیستن را به آن‌ها می‌آموزد به همین سبب اهمیت ساختن کتابخانه کمتر از ساختن مسجد نیست.

وی با اشاره به همکاری فرمانداری آباده در اتمام زودتر این پروژه یادآور شد: درصورتی که این پروژه کد بگیرد، فرمانداری آباده تامین اعتبارات ساخت کتابخانه همکاری لازم را انجام می‌دهد.

تیم شهرداری شیراز مقام سوم مسابقات کشتی آزادکلانشهرها را کسب کرد

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز از کسب مقام سوم توسط تیم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در مسابقات کشتی آزاد شهرداری‌های کلانشهرهای کشور خبر داد. احمد همتی گفت: تیم شهرداری شیراز مقام سوم مسابقات کشتی آزاد شهرداری‌های کلانشهرهای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات کشتی آزاد شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری کرمانشاه برگزار شده است افزود: مسابقات در آذر ماه امسال و در 8 وزن برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تیم شهرداری شیراز امسال موفق به کسب 4 مدال شده است. در این دوره از مسابقات آقایان محمدمهدی کوثری در وزن 61 کیلوگرم مقام سوم، حسین ایزدمنش در وزن 75 کیلوگرم مقام سوم، احمدرضا قائدعبدی در وزن 97 کیلوگرم مقام سوم و محمدمهدی خسروی نیز در وزن 120 کیلوگرم مقام سوم را از آن خود کردند.

وی عنوان کرد: آقایان بهرام کیومرث‌پور، محمد دهقان، حسن ایزدمنش و حمیدرضا نعمتی دیگر کشتی‌گیران تیم شهرداری شیراز نیز در این دوره از مسابقات عنوان پنجمی را کسب کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها