مهندس محمد الزواری روز پانزدهم دسامبر به دست جوخه ترور رژیم صهیونیستی در تونس به شهادت رسید. الزواری یکی از فرماندهان ناظر بر پروژه پهپادهای ابابیل بود. این پهپادها در جریان جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 ایفای نقش نمود. 10 سال پیش بود که الزواری به مقاومت فلسطین پیوست و به عضویت گردان های قسام درآمد.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۱۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵

به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج مهندس محمد الزواری روز پانزدهم دسامبر به دست جوخه ترور رژیم صهیونیستی در تونس به شهادت رسید. الزواری یکی از فرماندهان ناظر بر پروژه پهپادهای ابابیل بود. این پهپادها در جریان جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 ایفای نقش نمود. 10 سال پیش بود که الزواری به مقاومت فلسطین پیوست و به عضویت گردان های قسام درآمد.

سایت "بی بی سی تونس" نوشت که شماری از افراد مسلح، ظهر روز پنجشنبه به سوی محمد الزواری در داخل خودرویش آتش گشودند. این سایت گزارش داد که افراد مسلح، ظهر روز پنجشنبه خودروی این مهندس را در مقابل منزلش در مرکز بن حمید واقع در خیابان شاکر شهر صفاقس در جنوب پایتخت تونس هدف حمله قرار دادند و تعداد گلوله های شلیک شده در این اقدام تروریستی بسیار زیاد است و این امر نشان می دهد که چندین نفر در این جنایت دست دارند.

در این راستا وزارت کشور تونس از بازداشت یک زن که مظنون به دست داشتن در این ترور است، خبر داد. بدون اینکه هویت این زن فاش شود، عنوان شده که او شب جمعه از یکی از کشورهای اروپایی به فرودگاه قرطاج تونس وارد شد که بلافاصله بازداشت شد. به گزارش پلیس تونس تحقیقات همچنان برای کشف جزئیات ترور این مهندس تونسی ادامه دارد. وزارت کشور تونس روز جمعه نیز اعلام کرد که 5 مظنون به همراه 4 خودرو که برای انجام جنایت ترور الزواری استفاده شده است، دستگیر شدند. همچنین یک اسلحه هفت تیر مجهز به صدا خفه کن و چند دستگاه گوشی همراه نیز از این افراد به دست آمد.

در همین حال برهان بسیس خبرنگار تونسی روز شنبه به نقل از منابع موثق اعلام کرد ترور الزواری توسط عناصر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) صورت گرفته است. دفتر ریاست جمهوری تونس، بیانیه ای رسمی درباره ترور محمد الزواری در شهر صفاقس، صادر کرد. در این بیانیه آمده است که دولت تونس پیشرفت تحقیقات ویژه درباره جنایت ترور الزواری را پیگیری می کند و نتایج آخرین تحقیقات نیز حاکی از دست داشتن برخی عناصر بیگانه در این ترور است.

بر اساس گزارش روسیا الیوم، ریاست جمهوری تونس همچنین بر حمایت از شهروندان خود و تعقیب عاملان این جنایت در داخل تونس و خارج از آن با استفاده از تمامی ابزارهای قانونی و معاهدات بین المللی تاکید کرد. دولت تونس تصریح کرد که وزارت کشور جزئیات حادثه را در زمان مناسب به اطلاع عموم خواهد رساند. روز یکشنبه نیز "یوسف الشاهد" نخست وزیر تونس خواستار برگزاری نشست اعضای دولت برای بررسی حادثه ترور مهندس الزواری شد.

در همین رابطه برخی منابع موثق، سازمان جاسوسی موساد را به دست داشتن در ترور وی متهم کرده اند. گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که دشمن صهیونیستی با ترور مهندس محمد الزواری تلاش کرد تا پروژه توسعه توانمندی این گردان ها در زمینه پهپادها را متوقف سازد. این تشکل نظامی جنبش حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی غافل از آن است که مهندس شهید الزواری در این زمینه تنها نبود بلکه او ساختاری را پی ریزی کرد که این ساختار به دست توانمند شاگردانش قوام یافت و این شاگردان پروسه توسعه پهپادها را پیش می برند.

از سوی دیگر رئیس جمهو سابق تونس اعلام کرد: ترور الزواری یک جنایت کاملا سیاسی است. دکتر منصف المرزوقی ترور مهندس محمد الزواری را یک اقدام کاملا غیر قانونی خواند و تصریح کرد که این ترور از منظر تمامی ادیان محکوم و مردود می باشد. وی ضمن هشدار درباره اهانت به ملت های عربی افزود که این ملت ها آتشفشان های خاموش هستند. از سوی دیگر هزاران تونسی روز دوشنبه پرچم رژیم صهیونیستی را مقابل ساختمان وزارت کشور تونس آتش زده و خواستار رسیدگی فوری به پرونده ترور شهید محمد الزواری شدند.

در همین حال تعدادی از چهره های سیاسی و حقوقی تونس، ترور محمد الزواری به دست عناصر سازمان برون مرزی رژیم صهیونیستی، "موساد" را محکوم کردند. این چهره ها تاکید کردند که اسرائیل با این اقدام تروریستی درصدد تحقق مصالح و منافع خود بود. رئیس انجمن حمایت از آرمان فلسطین تونس "فدا" گفت که عناصر موساد دست به این جنایت زدند؛ رژیم صهیونیستی بنیانگذار تروریسم در منطقه است. وسام الریبی افزود که ترور، سیاست کهن دشمن صهیونیستی به شمار می رود، این رژیم ده ها مبارز فلسطینی و عربی را در تونس ترور کرده است.

ارسال نظرات