770 خانوار تحت حمايت در قالب يك هزار و 604 نفر در منطق محروم و كمتر توسعه يافته سكونت دارند.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۲۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ حسين ملكي، مدير كميته امداد مشكين شهر در ديدار با فرماندار اين شهرستان با اشاره به اينكه 770 خانوار تحت حمايت در قالب يك هزار و 604 نفر در منطق محروم و كمتر توسعه يافته سكونت دارند، گفت: امسال بيش از سه ميليارد و 500 ميليون ريال به خانواده‌هاي ساكن در مناطق محروم خدمات حمايتي، درماني و معيشتي پرداخت شده است.

وي با بيان اينكه با مساعدت‌های خیران و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی درصدد هستیم برای احصای نیازهای اساسی خانواده‌هاي ساكن در مناطق محروم تلاش‌های بیشتری را به انجام رسانیم، اظهار كرد: کمیته‌ امداد نیازسنجی از مناطق محروم را به انجام رسانده که بر همین اساس خدمات دهی به این خانواده‌ها بر اساس اولویت نیازمندی‌هاي آنان ارائه می‌شود.

ملكي با اشاره به اينكه برخي از خانوار تحت حمایت ساكن در مناطق محروم نيازمند وسایل گرمایشی، سرمایشی و لوازم خانگی هستند، بيان كرد: با مساعدت‌های خیران و مسئولان مي‌توانيم بخش اعظمي از نیازهاي ضروري اين خانواده‌ها را رفع كنيم.

مدير كميته امداد مشكين شهر با اعلام اينكه امسال خيران و نيكوكاران بيش از 12 ميليارد ريال به اقشار آسيب پذير مساعدت كرده‌اند، افزود: همواره شاهد افزايش روز افزون مساعدت‌هاي مردمي به كميته امداد هستيم كه در سايه حسن اعتماد نيكوكاران مي‌توانيم در جهت ريشه كني فقر و محروميت از جامعه گام‌هاي موثرتري برداريم.

وي با اشاره به اينكه چهار هزار و 945 خانوار در قالب هشت هزار و 996 نفر تحت حمايت اين نهاد قرار دارند، گفت: رويكرد اساسي كميته امداد توانمندسازي و ايجاد اشتغال براي خانواده‌هاي تحت حمايت است تا آنان بتوانند با تكيه بر استعدادهاي خود به زندگي خود ادامه دهند.

ملكي با بيان اينكه درسال‌جاري 110 فرصت شغلي براي مددجويان ايجاد شده است، اعلام كرد: براي اجراي اين طرح‌ بيش از يك ميليارد و 400 ميليون ريال تسهيلات اشتغال و خودكفايي پرداخت شده است.

مدير كميته امداد مشكين شهر با اشاره به اينكه در قالب خدمات فرهنگي به مددجويان تحت حمايت بيش از 310 ميليون ريال هزينه پرداخت شده است، خاطر نشان كرد: از ابتداي سال‌جاري تا كنون سه هزار و 125 نفر از خانواده‌هاي تحت پوشش از دوره‌هاي آموزش خانواده بهره‌مند شده‌اند.

وي با بيان اينكه كميته امداد به دنبال توانمند کردن خانواده‌هاي نيازمند در عرصه‌های مختلف زندگی است، اظهار كرد: خدمات فرهنگي اين نهاد با هدف تحكيم بنيان خانواده، ترويج سبك زندگي اسلامي و ارتقاي سطح آگاهي خانواده‌ها ارائه مي‌شود.

فرماندار مشكين شهر با اشاره به اينكه عملکرد كميته امداد در حد عالی ارزیابی مي‌شود، در خصوص همكاري‌هاي هر چه بيشتر با اين نهاد براي رفع مشكلات اقشار آسيب پذير قول مساعد داد.

ارسال نظرات