كميته امداد نمين از آغاز فعاليت خود در اين شهرستان دو هزار و 500 فرصت شغلي را براي اقشار آسيب پذير ايجاد كرده است.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۲۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ حميد اكبريان، مدير كميته امداد شهرستان نمين با اشاره به اينكه يك هزار و 820 خانوار در قالب سه هزار و 122 نفر تحت پوشش اين نهاد قرار دارند، گفت: طبق سرفصل‌هاي حمايتي كميته امداد به خانواده‌هاي تحت حمایت خدماتی مانند مستمری، درمان، مسکن، جهیزیه، فرهنگی، آموزش و تسهيلات اشتغال و خودكفايي ارائه مي‌شود.

وي با بيان اينكه يكي از مهمترين برنامه‌هاي كميته امداد توانمندسازي مددجويان است، اظهار كرد: ایجاد اشتغال براي مددجويان به صورت جدی دنبال مي‌شود كه با شناسايي خانواده‌هایی که توان اشتغال دارند، پس از استعدادسنجی، آموزش فني و حرفه‌اي و پرداخت تسهیلات خودکفایی تلاش داريم مسير توانمندسازي و خوداتكايي آنان را هموار سازيم.

اكبريان با اشاره به اينكه از ابتداي فعاليت كميته امداد نمين تا كنون دو هزار و 500 فرصت شغلي براي خانواده‌هاي بي‌بضاعت ايجاد شده است، افزود: با نظارت بر طرح‌هاي خوداشتغالي و ارائه مشاوره و راهنمايي‌هاي لازم به مجريان طرح‌ها، خانواده‌هاي تحت پوشش به مرز خودكفايي رسيده و از چرخه حمايتي اين نهاد خارج شده‌اند.

مدير كميته امداد نمين با اعلام اينكه هم اكنون 300 طرح اشتغال تحت نظارت اين نهاد قرار دارد، بيان كرد: در سال‌جاري يك هزار و 193 مورد بازديد از طرح‌هاي تحت نظارت به عمل آمده است و ناظران مشاوره‌ و راهنمايي‌هاي لازم را براي ارتقاي سطح كيفي و كمي محصولات به مجريان ارائه كرده‌اند.

وي با اشاره به اينكه امسال بيش از پنج ميليارد ريال تسهيلات براي اجراي طرح‌هاي اشتغال‌زايي به مددجويان تحت حمايت پرداخت شده است، اعلام كرد: 46 طرح اشتغال در سطح شهرستان نمين ايجاد شده است تا مددجويان بتوانند با تكيه بر استعدادهاي خود به مرز خودكفايي نزديك شوند.

اكبريان با بيان اينكه 243 نفر از مددجويان و فرزندان خانواده‌هاي تحت حمايت از كارگاه‌هاي آموزشي فني و حرفه‌اي بهره‌مند شده‌اند، گفت: اين دوره‌هاي آموزشي موجب ارتقاي اعتماد به نفس مددجويان مي‌شود تا آنان بتوانند بر اساس علاقه و استعدادشان شغل مورد نظر خود را ايجاد كنند.

مدير كميته امداد نمين با اشاره به اينكه 980 نفر از خانواده‌هاي تحت حمايت با سرپرستي زن هستند، تصريح كرد: زنان سرپرست خانوار به دلایل فوت سرپرست، از کار افتادگی سرپرست، طلاق، متارکه و مفقودی و یا زندانی بودن همسر تحت حمایت كميته امداد نمين قرار گرفته‌اند.

وي با بيان اينكه ضمن حفظ کرامت و عزت نفس خانواده‌هاي تحت پوشش در تلاش هستيم آنها را به سمت توانمندسازی و استقلال اقتصادي سوق دهيم، اظهار كرد: از نيكوكاران و مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي خواستاريم تا در جهت دستگيري از نيازمندان و كمك به خوداتكايي آنان بيش از پيش ياريگر كميته امداد باشند.

ارسال نظرات