مسئول بسیج طلاب وروحانیون اردبیل:
همان گونه که اساتید حوزه دردانشگاه بخش عظیمی از دروس دانشگاهی را تدریس می کنندمتاسفانه جای اساتید دانشگاه درحوزه ها خالی است.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۳۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول بسیج طلاب وروحانیون سپاه حضرت عباس استان اردبیل درحاشیه همایش وحدت حوزه ودانشگاه درسالن ولایت اردبیل درگفت وگو با خبرگزاری بسیج ازاردبیل، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) به عنوان معمار کبیر اولین منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود.

وی با اشاره به اینکه وحدت حوزه ودانشگاه تحقق نیافته است؛ ادامه داد: باید به واقعیت تلخ امروز اعتراف کنم وحدتی که مورد نظر مقام معظم رهبری بود هنوز تحقق نیافته است.

وی با اشاره به تلاش های دشمن برای ایجاد تفرقه بین وحدت حوزه ودانشگاه،گفت:ازجمله تلاش های دشمن ایجاد تفرقه است چرا که دشمن از تفرقه سود می برد تفرقه بین حوزه و دانشگاه همیشه وحدت حوزه ودانشگاه را خنثی می کند.وبرعکس وحدت حوزه ودانشگاه اهداف شوم دشمنان را خنثی می کند .

سید سیاح ادامه داد:دشمنان سعی می کنند وانمود کنند معارف دین عامل عقب ماندگی جامعه است وسعی دارند تفرقه زدایی در میان دانشجویان نسبت به حوزه ایجاد کنند.

وی گفت: از سوی دیگر برخی کج اندیشان و کسانی که از حقیقتا معارف دین چیزی نمی فهمند و متاثر از توطئه های دشمنان گمان می کنند دروس دانشگاهی در جهت تقدس زدایی حرکت می کند.

حوزه باید با تمام وجود دانشگاه را بشناسد ودانشگاه هم حوزه را .متاسفانه با اینکه عصر ارتباطات است آن چیزی که دانشگاهیان باید با حوزه ودروس حوزه آشنا باشند آشنایی ندارند.

وی با اشاره به راهکارهای این معضل، افزود: با برگزاری جلسات ونشست ها وهم اندیشی ها وسخنرانی ها حوزه و دانشگاه سعی کند ترفندهای دشمنان را خنثی کنند .دوم اینکه همان گونه که اساتید حوزه دردانشگاه بخش عظیمی از دروس دانشگاهی را تدریس می کنند ولی متاسفانه جای اساتید دانشگاه ها درحوزه ها خالی است.

ارسال نظرات