فرماندار شهرستان نیر از راه اندازی سایت و دفاتر به منظور ارائه مشاوره رایگان از سوی کارشناسان به معتادان و بهبود یافته گان در شهرستان نیر خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۴۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، مهدی احمدی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر درشهرستان نیر گفت: اطلاع رسانی، آموزش و آگاه سازی نوجوانان، جوانان و خانواده ها نسبت به عوارض مواد مخدر و مقابله با این پدیده شوم مهمترین راهبرد در امر پیشگیری از اعتیاد است.

وی به برگزاری دوره های آموزشی توجیهی مواد مخدردر سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: امسال نیز دوره های آموزشی به صورت دهستانی، روستایی و شهری برگزارمی شود.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیر از برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت در ماه گذشته در پنج مدرسه شبانه روزی شهرستان نیر گارگاه اموزشی تخصصی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدربرگزارشده است.

فرماندار نیر با تأکید بر لزوم توجه به نقش مهم مردم در رفع بحران های اجتماعی گفت: توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در درمان معتادان و پیشگیری از اعتیاد، کارساز است.

وی به نقش پررنگ سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و افزود: سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف اجتماعی بویژه در آموزش، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تجلی اقدام و عمل هستند.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیر با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با حمایت های صورت گرفته سمن ها توانسته اند تا حدودی نقش و جایگاه خود را به دست بیاورند گفت: توانمندسازی و ظرفیت سازی در سازمانهای مردم نهاد فعال در امر درمان معتادان و پیشگیری از اعتیاد میتواند کارساز باشد.

مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر در ادامه افزود تمرکز اصلی در مبارزه با مواد مخدر در شهرستان نیر بر روی فعالیتهای اجتماعی و مردمی بوده که باید در این حوزه اقدامات اساسی انجام شود.

وی مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر را از مهمترین راهکارهای منسجم و راهبردی در راستای مبارزه با این مواد خانمانسوز دانست و بیان کرد: باید در این زمینه با استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای مردمی گامهای اساسی را برداشته و پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد را در برنامه های خود قرار دهیم.

فرماندار شهرستان نیر از فعالیت 19 تیم اجتماع محور در شهرستان نیر خبر داد و افزود: این تیمها در محیطهای مختلف شهری، روستایی، آموزشی، اداری و صنعتی فعالیتهای مختلفی را در راستای پیشگیری از اعتیاد انجام میدهند که لازمه موفقیت این افراد و انجمنها یاری و همکاری لازم خانوادهها است.ودراین شهرستان علاوه بر آن تیم ها تیم اجتماع محور مهد وکودک راه اندازی شده است.

بهنام بهشتی رئیس شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدراستان اردبیل هم در این جلسه از راه اندازی سایت پیشگیری نوین از اعتیاد با هدف به روز بودن جدیدترین اطلاعات پیشگیری از اعتیاد در سطح جهان در خبر داد.وگفت این سایت در راستای به روز بودن آخرین و جدیدترین اطلاعات و آموزشهای دانش پیشگیری اعتیاد در سطح جهان، تبادل و انتقال تجربیات نیروهای پیشگیری از اعتیاد در سطح استانها راه اندازی شده است.

وی درادامه گفت نقشه راه مقابله با مواد مخدر باید معیار عمل همه باشد و در این راستا بااین برنامه در استان پیش میرویم وعلاوه بر آن تفاهم نامه با دستگاهای اجرایی بسته شده است از جمله تفاهم با دانشگاه پیام نور، اداره ورزش و جوانان، کانون مساجد، هلال احمر، کمیته امداد، فضای مجازی سپاه وتحقیقات وفناوری نیروی انتظامی و صداوسیما، تعاون کار و رفاه منعقد شده است.

بهشتی در ادامه گفت: هم اکنون تفاهم نامه با صدا وسیما استان با 32 برنامه نیم ساعته و 32 برنامه رادیویی در قالب میزگرد مطالب دارند میتوانند دراین برنامه شرکت کنند.

وی همچنین از خط ملی رایگان 09658 بصورت رایگان در خدمت مردم است.

ارسال نظرات