مربی ملی کاراته گفت: مسئولان کشوری و استانی و شهرمان بخواب رفته‌اند و گه گاهی فقط شعار می دهند، شعار تا کی عمل باید کرد چرا که اگر هزینه چای و شیرینی جلسات و همایش‌ها و سمینارها به ورزش اختصاص می‌یافت در جامعه‌ای عاری از مشکل زندگی می‌کردیم.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۶۶
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

سلیمان رزمجو مربی ملی کاراته، داور ممتاز کاراته، کمربند مشکی دان۴ از ژاپن، کمربند مشکی دان 5 از فدراسیون کاراته ایران، مدیر و موسس کانون فرهنگی ورزشی شهید رزمجو در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری اورامیگفت: بیش از ۷۰۰ ورزشکار در سالنی به متراژ ۴۰۰ مترمربع و در ۳۳ طبقه با سند ثبتی در بخش بانوان و آقایان در بعد قهرمانی و همگانی فعالیت می‌کنند و یک تنه در سنگر ورزش تلاش و فعالیت می‌کنم و چندین کاراته کای مشکین‌شهری از ورزشکاران اینجانب به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند که از این بین توانستند در مسابقات بین المللی و آسیایی به مقام قهرمانی دست یابند.

وی افزود: وجود مشکلات در حوزه‌های مختلف ورزش و عدم همکاری مسئولین با زحمات‌کشان این عرصه سبب می‌شود که جوانان از ورزش روی برگردانند و دنبال ورزش نباشند، عدم همکاری تا جایی وجود دارد که برای اخذ مجوز برای فعالیت بایستی از هفت خان رستم عبور کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ایثارگران زمان، مربیان ورزشی هستند که با وجود مشکلات فراوان از جمله عدم حمایت مسئولین، در امر ورزش با جان و دل تلاش می کنند و در این راه خستگی ناپذیر هستند.

این مربی ورزشی با ابراز گله مندی از عدم حمایت مسئولین ورزشی خاطر نشان کرد: به خاطر عدم حمایت مسئولین تصمیم گرفتم در خرداد ماه سال آینده به همراه خانواده این کشور را ترک کنم تا در مکانی که به این عرصه اهمیت داده می‌شود مشغول شوم.

رزمجو افزود: از شروع فعالیت خود در این عرضه تقاضای کمک و همکاری را به مسئولین ارائه دادم اما متاسفانه به دلیل کاغذ بازی و پاس دادن به همدیگر تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است، از هر کجا بگویم درد است و درد.

وی خاطرنشان کرد: ماه‌هاست که تلاش می‌کنیم برای فعالیت در این عرصه مجوز دریافت کنیم که هیچ گونه ارزشی ندارد چرا که هیچ بانکی برای اعطاء وام قبول نمی‌کند، هیچ سازمان بیمه‌ای بیمه نمی‌کند، خودمان تا زنده‌ایم تامین نیستیم و بعد از مرگمان نیز همگی شرمنده خانوده خواهیم بود چون نه پس اندازی و نه بیمه‌ای هست.

رزمجو با اشاره به پیشرفت کشور آذربایجان در حوزه ورزشی گفت: بنده در سفرهای ورزشی که به خارج از کشور دارم مشاهده می‌کنم که با برنامه ریزی و هزینه به ورزش، جلوی بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را گرفتند. به عنوان مثال کشور کوچک آذربایجان همه راه‌های ورزش را هموار کرده و دولت مردان دستور داده شده تا هیچ دری به روی ورزش و ورزشکاران بسته نشود. و ورزشکاران از دارایی، مالیات، عوارض، پروانه ساخت معاف هستند و برای ساخت سالن ورزشی زمین رایگان و ده‌ها تسهیلات دیگر در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، اما ما باید برای اخذ مجوز فعالیت هر سال باید به متولی ورزش حق عضویت دهیم و تعهد دهیم که سالن را هر موقع خواستند رایگان در اختیار اداره قرار دهیم و از همسایگان رضایت نامه ثبتی ببریم که اجازه دادند ما سالن ورزشی در ملک شخصی خود دایر کنیم، اما برای کافه های سنتی هیچ تعهد و رضایتی لازم نیست.

رزمجو با بیان اینکه عناصر خارجی و منافقین و همدستان امریکا، مدیران و مسئولین و کارمندانی هستند که در ادارات ما، بر میز قدرت نشستند و احساس مسئولیت نمی‌کنند گفت: با عدم برنامه‌ریزی و سوء مدیریت و نالیاقتی و بداخلاقی خود موجب نارضایتی و سلب اعتماد مردم به نظام و حکومت می شوند، به گفته امام راحل (آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. و تا به حال هم نتوانسته.مگر آنکه دلسوزان نظام این مدیران و کارمندان را شناسایی کند. و به آنها بفهمانند این میز که آنها بر آن تکیه کرده ند وارٍث خون هزاران شهید این مرز و بوم است.)

وی افزود: در جهان پر آشوب کنونی که مشروبات الکلی و مواد اعتیاد‌آور مانند مار افعی خطرناک در کمین جوانان نشسته و آنان را هدف قرار داده تا زهر کشنده خود را در اعماق بدن آنان فرو ببرد و رمق حیاتی آن‌ها را بمکد و روح و جسمشان را در یک جا بر باد دهد، اگر جوانان قدرت بدنی کافی و سرگرمی سالم نداشته و به خوبی راهنمایی نشوند چه بسا که در دام، دام گستران بیفتند که رهائی از آن مشکل خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر جوانی به گرداب انحراف بیفتد گناه آن به عهده بزرگان و دولتمردان است که چراغ هدایت را فرا راه جوانان قرار نداده‌اند و محیط سالم برای تفریح و سرگرمی و ورزش فراهم نکرده اند و علاج واقعه را قبل از وقوع نکرده اند.

وی معتقد است: راه‌های مختلفی برای رشد وتعالی فکری و روحی و جسمی جوانان وجود دارد، که می‌توانند آنان را از گزند حوادث و انحرافات مصون بدارند. که یکی از عمده ترین و ارزنده ترین آنها ورزش است. ورزش نه تنها تن انسان را سالم و قوی نگه می‌دارد بلکه روح وی را نیز قوت و نیرو می‌بخشد. جوانی که تن وی سالم است و اوقات فراقت خود را در میدان‌های ورزش می گذراند فرصتی نخواهد داشت تا به انحرافاتی که در دوران جوانی رخ می دهد فکر کند.

وی گفت: ارزش سلامتی بدن به حدی است که دانشمندان اسلامی معتقدند بیماری تن از مهمترین بلاهاست وگرفتاری‌ها به حساب می‌آید و بدن وسیله‌ای برای به جای آوردن فرایض دینی و عبادت است: نماز، روزه، جهاد و انواع خدمت به خلق خدا با توانایی بدن و سلامت آن میسر می‌شود و سلامتی و قوای جسم همواره در دعاء مسلمانان است برای مثال مدیر هر اداره می‌تواند به کارمندان خود اعلام کند هر کس به باشگاه معرفی شده از سوی آن اداره جهت ورزش در وقت تعیین شده برود و نظارت داشته باشد که کارمندان فقط حضور پیدا نکنند بلکه بصورت منظم فعالیت ورزشی داشته باشند، ساعات ورزش اضافه کار به آنها تعلق می‌گیرد آن‌موقع به جای کارمندان بد اخلاق وتنبل و مریض، کارمندانی سالم و سرحال و با نشاط خواهیم داشت و کارایی آنها برای آن اداره به نحو احسن خواهد بود.

این مربی مشگبن شهری افزود: با ده هزار ريال هزینه به ورزش می توان جلوی میلیاردها ریال هزینه به درمان کارمندان و استراحت پزشکی و بازنشستگی و از کار افتادگی را گرفت. با هزینه یک بازیکن فوتبال در لیگ کشور می‌توان سلامت یک استان را با ورزش تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه با مدیریت در ورزش می‌توان بر مرض قند-فشار خون-سکته قلبی و سرطان سینه که در شهر ما رو به رشد است پیشگیری کرد ادامه داد: متاسفانه با این برنامه ریزی، و کنترل افزایش فرزند، شاهد نسلی تنبل و کم تحرک و بیمار خواهیم بود.

رزمجو گفت: سازمان و نهادهایی که باید برنامه و هزینه در امر(ورزش و تغذیه) داشته باشند عبارتند از: آموزش و پرورش-اداره بهداشت ودرمان- شهرداری- صداوسیما- اداره مبارزه با مواد مخدرکه متاسفانه جزء وظیفه خود نمی‌دانند و موقع مراجعه و انتقاد و پیشنهاد می‌گویند به اداره تربیت بدنی مراجعه کنید.

این ورزشکار با اشاره به اینکه حال با این توصیف نمی دانم چرا مسئولان کشوری و استانی و شهرمان بخواب رفته‌اند و گه گاهی فقط شعار می دهند افزود: شعار تا کی عمل باید کرد. مثل ما که با دست خالی و بدون حمایت هیچ کسی فقط با توکل بر خدا به نوبه خود خیلی کار انجام داده ایم. اگر هزینه چای و شیرینی جلسات و همایش‌ها وسمینارها را که برای ورزش و مبارزه با فساد و اعتیاد در ادارات و سازمان‌ها هزینه می‌شود، و هیچ خروجی هم تا به حال نداشته، در اختیار بنده و امثال من می‌گذاشتند عملا با فساد و مواد اعتیاد آور مبارزه می‌کردیم و ورزش را به جای مواد مخدر و فساد که بیشتر خانواده‌ها را گرفتار کرده، به ورزش سوق می‌دادیم.

وی گفت: امید است با همت هرچه بیشتر و برنامه ریزی عملی مسئولین، جوانان ما که سرمایه‌های این شهر هستند با سلامت جسمی و توان روحی و لیاقت کافی این مملکت را به اوج عظمت واقعی برسانند، نه تنها با قدرت بدنی پرچم پر افتخار را در میادین‌های ورزشی بدست بگیرند بلکه با قدرت فکری و عظمت روحی که بر بدن سالم می‌تواند استوار باشد در مسابقات علمی و میادین‌های وسیع فکری و فرهنگی نیز گوی سبقت را از دیگران بربایند.

رزمجو در پایان گفت: وظیفه دولتمردان است تا زمینه ورزش را در محله های مختلف شهر فراهم آورند تا جوانان قوی، درستکار و با فضیلت باشند، یکی از پرسودترین سرمایه گذاری‌ها در کشورهای پیشرفته ،سرمایه گذاری در امر ورزش است که می‌تواند هم از بیماری‌ها و اعتیادات مخرب ،فساد و هم از پرشدن بیمارستان‌ها و زندان‌ها و دادگستری‌ها بکاهد. امیداست توجه بیشتری در این امر مبذول شود تا امر ورزش گسترده یابد. یقین دارم مسولین اگر بخواهند می‌توانید کمک‌های زیادی به ورزش شهر کنند.

خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار

ارسال نظرات