ایجاد فضای صمیمی در خانواده و برقراری ارتباط عاطفی درست در خانواده ها و صبر و بردباری در روابط بین فردی و اجتماعی می‌تواند اثرات سوء، استفاده از شبکه‌های مجازی را کاهش دهد.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۷۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر، در همایش کاهش آسیب های اجتماعی که در محل دبیرستان شبانه روزی شهید شکفته دل سرعین و با حضور اولیای دانش آموزان این مدرسه برگزار شد، عاطف ناصری با اشاره به انواع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد ، طلاق، خشونت و بی اخلاقی، شناخت درست آسیب های اجتماعی و آموزش روش های کاهش این آسیب ها آموزش مهارت‌های زندگی را یک ضرورت دانست.

ناصری با بیان این که حذف آسیب‌های اجتماعی در هیچ کشوری امکان‌پذیر نیست؛ راهکار کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی را در رده های سنی مختلف، آگاه‌سازی مردم عنوان کرد و گفت: اساسا این گره به‌دست خود مردم باز می‌شود.

وی با تاکید بر نقش آداب و رسوم در کاهش این آسیب ها افزود: محبت والدین به فرزندان و ایجاد فضای صمیمی در خانواده و برقراری ارتباط عاطفی درست در خانواده ها و صبر و بردباری در روابط بین فردی و اجتماعی می‌تواند اثرات سوء، استفاده از شبکه‌های مجازی را کاهش دهد.

سید غلامحسین گنجی مدیر اموز و پرورش سرعین، مصون سازی دانش آموزان از آسیب های اجتماعی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و افزود: این مهم حاصل نمی شود مگر با تعامل و همسویی اولیا، آموزش و پرورش و سایر نهادهای که مرتبط با بحث آسیب های اجتماعی هستند.

گنجی با مهم برشمردن برگزاری چنین همایش هایی در افزایش آگاهی های والدین عنوان کرد: تعدد و تنوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه ، برخورد آگاهانه با این آسیب‌ها را می طلبد و تحقق این امر، در وهله اول نیازمند توانمندسازی و مهارت‌آموزی خانواده‌ها است.

محرم فیض اللهی جانشین نیروی انتظامی شهرستان سرعین در این همایش در مورد فضای مجازی و تهدیدات آن، اطلاعات لازم را به شرکت کنندگان ارائه داد و در پایان مراسم با اهدای جوایز به برندگان برنامه 197، تجلیل بعمل آمد.

وی در پایان گفت:معرفی سایت‌های مفید به خانواده ها، اهمیت دادن و تشویق فرزندان به درس خواندن، ورزش کردن، انجام آشپزی خانوادگی، افزایش سواد اینترنتی والدین می‌تواند سبب کاهش آسیب های فضای مجازی در جوانان شود.

ارسال نظرات