سرپرست بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت:مداحی یک هنر است و فردی که این استعداد را در خودش می بیند باید به بهترین شکل از این موهبت الهی استفاده کند
کد خبر: ۸۷۹۵۴۷۶
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان  محمد جواد جامعی درگفت و گو با خبرنگار اما گفت: از سن سه سالگی که همراه پدرم به مسجد می رفتم نوحه خوانی را آغاز کردم و در سن 18 سالگی به صورت حرفه ای به این کار پرداختم.
وی با بیان اینکه با یک بار میکرفون به دست گرفتن نمی توان مداح شد خاطر نشان کرد: مداحی در درجه اول ذاتی و تجربی است اما برای شناخت چار چوب آن باید دوره های آموزشی را سپری کرد.
وی بیان کرد: الحمدالله در حال حاضر این بستر برای مداحان سیستان و بلوچستان فراهم شده و می توانند در بسیج و کانون مداحان نام نویسی و در کلاس های آموزشی شرکت کنند.
وی ادامه داد: هر سال چند نوبت مداحان برای شرکت در کلاس های مداحی از طریق سازمان به تهران و قم اعزام می شوند تا با چارچوب مداحی به خوبی آشنا شوند.
سرپرست سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان گفت: مداحی یک هنر است و فردی که این استعداد را در خودش می بیند باید به بهترین شکل از این موهبت الهی استفاده کند.
جامعی اظهار داشت: به لطف خدا و اهل بیت علیهم السلام در چهار دوره سوگواره نواها و اشعار آیینی که به همت هیات رزمندگان اسلام و بسیج مداحان کشور همه ساله در تهران برگزار می شود شرکت کردم و توانستم یک مقام دومی یک مقام سومی و 2 مقام چهارمی کشوری را به دست آورم.
وی بیان کرد: کسی که وارد وادی مداحی می شود ابتدا باید بتواند هم در هیات و هم برای عموم مردم مداحی کند.
وی با انتقاد از مداحانی که می گویند ما هیاتی هستیم و برای عموم نمی توانیم مداحی کنیم افزود: این حرف برای مداح ضعف است ما ابتدا باید سنگر مساجد را حفظ کنیم چون همه ما از همین مساجد رشد کرده ایم.
وی بیان کرد: الحمدالله هیات های مذهبی در سیستان و بلوچستان انقلابی و ولایی هستند و خوب می دانند که استان ما در خط مقدم جبهه ی فرهنگی کشور قرار دارد و نباید از سبک های غیر متعارف که در بعضی هیات های استان های دیگر وجود دارد استفاده کنند.
جامعی با اشاره به برنامه های آینده بسیج مداحان استان گفت: برگزاری نخستین یادواره ی شهدای مداح استان و تدوین کتابچه ی مستندات و زندگینامه ی این شهدا ، برگزاری کلاس های آموزشی برای نوجوانان و جوانان علاقه مند به حرفه ی مداحی، دیدار با خانواده های معظم شهدا توسط مداحان پیشکسوت و جوان از جمله برنامه های این نهاد است.

ارسال نظرات