خبرهای داغ:
رئیس انجمن خوشنویسان قم خبر داد

فارغ التحصیلی 300 هنرمند از انجمن خوشنویسان قم

رئیس انجمن خوشنویسان قم گفت: حدود 300 نفر از این انجمن فارغ التحصیل شدند که حدود 100 نفر آن‌ها عضو رسمی انجمن خوشنویسان قم هستند.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۰۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
فارغ التحصیلی 300 هنرمند از انجمن خوشنویسان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احسان پورنعمان با اشاره به رواج هنر خوشنویسی در این شهر اظهار کرد: هنرمندان استان قم در خط نستعلیق نسبت به گذشته رشد خوبی داشتند، اما این استان را در مجامع تخصصی خوشنویسی در درجه اول به خطوط نسخ و ثلث و در درجه بعدی به خط نستعلیق و شکسته می‌شناسند.

وی ادامه داد: انجمن خوشنویسان قم کلاس‌های سنتی آموزشی خوشنویسی را برگزار می‌کند، هنرجویان در این کلاس‌ها ثبت نام می‌کنند و به صورت تک تک از آموزش اساتید خوشنویسی بهره می‌برند، کلاس‌های آموزشی انجمن خوشنویسان قم به صورت تعاملی است و اساتید در این کلاس‌ها با هر کس به صورت جداگانه کار می‌کنند.

رئیس انجمن خوشنویسان قم افزود: هنرجویان در این انجمن با یک استاد در ارتباط هستند تا به تدریج پله‌های ترقی را در عرصه خوشنویسی طی کنند، در انجمن خوشنویسان قم این گونه نیست که یک هنرجو یک ترم با یک استاد و ترم دیگر با یک استاد دیگر باشد.

پورنعمان با اشاره به برنامه‌های انجمن خوشنویسان قم اظهار کرد: این انجمن برگزاری کلاس‌های هنری مرتبط با خوشنویسی را هم در دستور کار خود دارد، از این جمله هنرها می‌توان به تذهیب، طراحی فونت و گرافیک اشاره کرد و کلاس‌های آموزشی این هنرها به زودی در انجمن خوشنویسان قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حدود 300 نفر از انجمن خوشنویسان قم فارغ التحصیل شدند که حدود 100 نفر از آن‌ها عضو رسمی انجمن هستند که در رویدادهای انجمن تاثیر می‌گذارند و در انتخابات‌های انجمن شرکت می‌کنند، به صورت سالیانه 500 هنرجو هم در کلاس‌های انجمن خوشنویسان شرکت می‌کنند.

رئیس انجمن خوشنویسان قم افزود: پنج دوره برای آموزش خوشنویسی طراحی شده که این دوره‌ها عبارت از مبتدی، مقدماتی، خوش، عالی و ممتاز است، افراد با گرفتن مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان قم فارغ التحصیل می‌شوند، البته طی سال‌های اخیر مدرک جداگانه ای هم برای فارغ التحصیلان هم دیده شده که آن مدرک فوق ممتاز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان برای دریافت مدرک فوق ممتاز باید به صورت جداگانه به کلاس‌های انجمن خوشنویسان بیایند و حدود دو سال دوره ببینند و آزمون بدهند تا در صورت قبولی بتوانند که مدرک فوق ممتاز را بگیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار