خبرهای داغ:
با هدف بزرگداشت شخصیت حضرت خدیجه(س) صورت می‌گیرد؛
دبیر علمی همایش ملی «صدف کوثر» از برگزاری این همایش به منظور بزرگداشت مقام و شخصیت حضرت خدیجه(س) در تاریخ دوم دی ماه در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۱۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
برگزاری همایش ملی «صدف کوثر» در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی اظهار داشت: در دیداری که اوایل امسال با مقام معظم رهبری داشته‌ایم، معظم‌له ضمن تایید و تشویق به منظور برگزاری این همایش، خواستار معرفی شایسته حضرت خدیجه(س) به همگان شدند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی ادامه داد: همایش ام‌المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها با عنوان «صدف کوثر»، روز پنج شنبه دوم دی ماه سال جاری، در دو مرحله ابتدا در مدرسه عالی امام خمینی(ره) از ساعت 8 تا 12 و سپس در جامعة الزهرا علیها السلام از ساعت 14:30 تا 17:10 برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اضافه کرد: جامعة المصطفی(ص) العالمیه، جامعة الزهرا علیها السلام، مجتمع آموزش عالی بنت الهدی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در برگزاری این همایش همکاری دارند.

وی ادامه داد: نخستین دوره این همایش در رابطه با تبیین شخصیت حضرت خدیجه کبری(س) خواهد بود، پیام مقام معظم رهبری(حفظ الله) به این همایش در زمان برگزاری قرائت خواهد شد و از بیانات معظم له در قالب این پیام استفاده خواهیم کرد.

رفیعی ادامه داد: این همایش از سه کمیته اجرایی، ارزیابی و پیگیری تشکیل شده است که روسای مجموعه های دست اندرکار به عنوان کمیته اجرایی، حضور پنج نفر از اعضای هیأت علمی و صاحب قلم به عنوان اعضای کمیته ارزیابی همایش فعالیت خود را آغاز کرده اند.

دبیر همایش با اشاره به برگزاری چهار پیش نشست علمی برای همایش ملی صدف کوثر تصریح کرد: 120 مقاله به این همایش رسیده است که 30 مقاله برتر در یک مجموعه کتاب 2 جلدی منتشر و از نویسندگان آثار برتر نیز تجلیل می شود.

وی اعلام کرد: با هماهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر قم، هم زمان با برگزاری این همایش یکی از میدان ها و یا بلوارهای شهر مقدس قم به نام حضرت خدیجه(س) نامگذاری و مزین می شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می توانند به تارنماهای سخن تاریخ به نشانی www.sokhanetarikh.com و یا جامعه المصطفی العالمیه به نشانی http://miu.ac.ir مراجعه کنند.
ارسال نظرات