وزیر سابق فرهنگ و ارشاد گفت: دولت به جای اینکه با رسانه های ضد ارزشی و ضد دینی برخورد کند، مطبوعات منتقد برجام را محکوم می کند.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۲۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید محمد حسینی شب گذشته در کرسی آزاد اندیشی «بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در برابر رسانه‌ها» که در دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از کسانی که در عرصه سیاست به بیراهه رفته اند به این خاطر بود که فکر می کردند عالم سیاست عالم دروغ و فریب است و می شود هر کاری کرد و هر حرفی زد.

وی تاکید کرد: با مردم باید شفاف بود و اینگونه نباشد که مسئولان اگر اهدافی داشتند و محقق نشد، فرافکنی کنند بلکه باید شهامت داشته باشند و مشکلات را بپذیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم اشاره داشت: دولت تدبیر و امید یکی از شعارهایش آزادی بیان بود و به‌گونه‌ای این شعار را مطرح کردند که انگار درگذشته آزادی بیانی نبوده است.
 
وی تصریح کرد: در نظارت بر رسانه‌ها تمرکز بر نیروهای حزب‌اللهی، انقلابی و ولایت مدار داشتند و رسانه هایی که برای برجام هشدار دادند و یا آن را نقد کردند، محکوم می کنند.
 
حسینی تصریح کرد: رئیس جمهور از یک طرف بر برنامه حقوق شهروندی مانور می‌دهد از طرفی با منتقدان برخورد می‌کند و این تمرکز نیز بر نیروعای متدین و انقلابی است و این منشور حقوق شهروندی صرفا یک مانور تبلیغاتی است.
 
وی ابراز داشت: امروز که دولت می‌خواهد با کل جهان تعامل داشته باشد می‌خواهند که کسی داخل کشور حرفی نزنند و مطلبی در این باره ننویسند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با اشاره به عدم توجه دولت به محتوای ضد اسلامی  و ارزشی برخی رسانه‌ها گفت: نسبت به هتاکی‌ها به مقدسات برخوردی صورت نگرفته است، مثلاً روزنامه‌ای ولایت امام علی (ع) را زیر سؤال برد و یا روزنامه دیگری حکم قصاص را یک حکم غیرانسانی دانسته بود و مجله‌ای زرد به عزاداری حضرت زهرا (س) توهین کرده بود و این در حالی است که تمرکز و نظارت فقط بر نیروهای ارزشی و ولایتمدار است.
 
وی ادامه داد: شگرد دولت این است که مطبوعاتی که هتاکی می کنند را مدتی تعطیل و بعد از مدتی دوباره مشغول به کار می شوند.

وزیر ارشاد دولت سابق افزود: به برخی از رسانه‌ها کمک میلیاردی می‌شود اما  به نشریه متعهدین بسیجی کمک چند میلیونی نمی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها