مبادلات تجاری ایران و انگلیس در ۹ ماهه ۲۰۱۶ تنها معادل ۱.۵ درصد کل مبادلات ایران با ۲۸ کشور اروپایی در این مدت بوده است.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۳۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  آمارهای منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا(یورو استات) نشان می دهد با وجود اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها مبادلات تجاری ایران و انگلیس همچنان در سطح پایینی قرار دارد.

ارزش تجارت بین دو کشور در 9 ماهه نخست سال جاری میلادی تنها 144 میلیون یورو بوده است که البته این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد 19 درصدی داشته است. در ماه های ژانویه تا سپتامبر سال 2015 بالغ بر 121 میلیون یورو کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش ارزش تجارت ایران و انگلیس در مقایسه با کل تجارت ایران با کشورهای اروپایی نیز در سطح پایینی قرار دارد به طوری که مبادلات تجاری ایران و انگلیس در 9 ماهه 2016 تنها معادل 1.5 درصد کل مبادلات 9  میلیارد یورویی ایران با 28 کشور اروپایی بوده است.

صادرات انگلیس به ایران در ماه های ژانویه تا سپتامبر امسال 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و به 102 میلیون یورو رسیده است . این کشور در ماه های ژانویه تا سپتامبر سال قبل 95 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات انگلیس از ایران در ماه های ژانویه تا سپتامبر امسال رشد قابل توجه 61 درصدی داشته و به 42 میلیون یورو رسیده است. انگلیس در مدت مشابه سال 2015 بالغ بر 26 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

ارسال نظرات