اوقاف سه وظیفه مهم در زمینه وقف، بقاع متبرکه و قرآن دارد و همچنین نقش موثری در زمینه اقتصادی،اجتماعی،علمی، بهداشتی و سیاسی دارد.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۴۱
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل اوقاف مازندران بیان کرد: وقف در زمینه حفظ عزت و کرامت انسانی، خدمت به فقرا، تامین دارو و درمان و عزاداری‌های اهل بیت به ویژه سید الشهدا نقش مهمی دارد.
 
حجت‌الاسلام ستار علیزاده در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف شهرستان میاندورود اظهار داشت: وقف سنت حسنه ای است که باید آن را از طریق فرهنگ‌سازی و واقفان خیراندیش در جامعه گسترش داد.

وی افزود: اوقاف سه وظیفه مهم در زمینه وقف، بقاع متبرکه و قرآن دارد و همچنین نقش موثری در زمینه اقتصادی،اجتماعی،علمی، بهداشتی و سیاسی دارد.

علیزاده گفت: وظیفه اوقاف اجرای امینانه واقفان خیراندیش و حفظ، حراست و مراقبت موقوفات است.

وی با اشاره به جنگ دشمنان در جهان علیه اسلام تصریح کرد: امروز با توجه به فشار دنیای غرب و در راس آن آمریکا نشان دهنده این موضوع است که اسلام و انقلاب در جهان در حال فراگیر شدن است که این امر موجب وحشت دشمنان شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی افزود: 162 پروژه در مازندران با پیشرفت 60 درصد درحال اجراست که تاکنون 40 میلیارد تومان هزینه شد و از این میزان 20درصد آن را اوقاف پرداخت کرد.

علیزاده گفت: جابه‌جایی مدیران یعنی استفاده از دانش و تجربه هرفرد برای پیشرفت امور در نقطه ای دیگر از استان است که باید همه ما بدون وابستگی به هیچ جناح سیاسی تنها به فکر خدمت به جامعه باشیم.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون بیش از 80 وقف جدید در استان ثبت شد.

فرماندار میاندورود نیز گفت: جابه‌جایی مدیران فضا و فرصتی است که تا با عطوفت و مهربانی به دنبال رفع مسائل و خدمت بی‌منت به مردم باشیم.

ارسطو قادری افزود: طبق فرمایش حضرت رسول (ص) چند چیز در جامعه مانند فرزند صالح، آثار علمی و وقف همیشه زنده است که باید همه ما برای رسیدن به سعادت واقعی در زندگی شخصی و اجتماعی خود این فرمایشات را به کار گیریم.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه می‌تواند نقش اساسی در رشد مسائل دینی و مذهبی داشته باشد، بیان کرد:همه ما خانواده انقلاب هستیم و باید با تعامل در جهت رشد و پیشرفت جامعه گام برداریم.

در پایان از زحمات حجت‌الاسلام فتاح سوادکوهی تجلیل و به جای وی مقداد کلونیان به عنوان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندورود معرفی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها