مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:
اساسا کسی که در زندگی امربه معروف و نهی ازمنکر نمیکند در زندگی هم موفق نمیشود وکسی هم که این فریضه را انجام ندهد مومن واقعی نیست.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۶۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اولین دوره آموزشی طلایه داران امربه معروف و نهی ازمنکر در سپاه ناحیه ابهر با اشاره به احکام ضروری امربه معروف و نهی ازمنکر و اهمیت و جایگاه آن با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: از بلندترین فرائض دینی که بواسطه  آن سائر فرائض هم برپا میشوند امربه معروف و نهی ازمنکر می باشد و کسی هم که منکر آن باشد بنا به فرموده امام راحل جزءکافران است .
حجت الاسلام متین در تشریح جایگاه امربه معروف و نهی ازمنکر در جامعه  افزود: در حال حاضر خیلی از افراد حاضر هستند به عنوان مدافع حرم به سوریه بروند اما حاضر نیستند در شهر و جامعه خود فریضه امربه معروف و نهی ازمنکر را انجام دهند،چرا که هنوز جایگاه امربه معروف و نهی ازمنکر در بین ما تبیین و نهادینه نشده است .
وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر در جامعه متاسفانه جای معروف و منکر با یکدیگر عوض شده است، اظهار داشت: به عنوان مثال بعضی از خانم های بی حجاب در مکان های مقدس مانند حرم ائمه (ع)  وقتی میخواهند وارد شوند به او چادر میدهند قبول میکند، اما اگر به همین خانم در جامعه به او چادرهدیه کنی نمیپذیرد. چرا؟ چون در حرم امام رضا (ع) ،حرم حضرت معصومه (س) با حجاب بودن معروف است اما در جامعه و سطح شهر هنوز به عنوان معروف شناخته نمیشود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) در پایان با اشاره به  سوره مبارکه توبه تصریح کرد: اساسا کسی که در زندگی  امربه معروف و نهی ازمنکر نمیکند در زندگی هم موفق نمیشود وکسی هم که این فریضه را انجام ندهد مومن واقعی نیست.
همچنین در این دوره آموزشی امام جمعه ابهربا تدریس شیوه های صحیح امربه معروف و نهی ازمنکر گفت: معروف آن است که از عینک خدا معرفی شده باشد ،هرآن چیزی که خدا به رسمیت شناخت معروف و هر آن چیزی که خدا دوست نداشته منکر و نکره است.
حجت الاسلام رحیمی در پاسخ به سوال چرائی امربه معروف و نهی ازمنکر تصریح کرد: به ما گفتن امربه معروف و نهی ازمنکر کنید، چون خداوند انسان را خلیفه خود برروی زمین قرار داده است ،خداوندبه انسان  میفرماید: تو بندگی من کن تا تورا مثل خودم قرار دهم.
وی در ادامه در تشریح مراتب امربه معروف و نهی ازمنکر عنوان نمود: یکی از مراحل امربه معروف و نهی ازمنکرتنفر قلبی است ،اگر خواهرم حجاب خود را رعایت نمیکند با قیافه گرفتن این عمل منکر اورا به نشان دهم و اگر با تنفر قلبی تاثیری نداشت تذکر لسانی به او بدهی  و درصورت عدم تاثیر در مرحله تذکر لسانی در این صورت مرحله سوم امربه معروف و نهی ازمنکر بصورت عملی است که به عهده دولت و مراجع ذی ربط می باشد.
حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ابهر در پایان تصریح کرد: ما امربه معروف و نهی ازمنکر را از انبیاء(ص) و پیغمبران به ارث برده ایم که نمونه آن امام خمینی (ره) زهد،امامت ونبوت در سطح پایین تررا از انبیاء به ارث برده است.  
گفتنی است، اولین دوره آموزشی طلایه داران امربه معروف و نهی ازمنکرصبح با حضور حجت الاسلام متین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ابهر ،حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ابهر ،حجت الاسلام محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی، سرهنگ فروزنده فرمانده سپاه ناحیه ابهر ،جمعی از طلاب و مسئولین ادارات و اعضای دوره آموزشی در سالن بصیرت سپاه ناحیه ابهر برگزار شد.

ارسال نظرات