خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه تیپ 82سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه تیپ 82سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: آخرت اندیشی، تفکر نسبت به انجام کار، نگاه کردن به دیگران و عبرت گرفتن از آنان، نگاه کردن به آیات الهی در مورد انسان، آسمان، زمین و امدادهای الهی را از اسباب بصیرت افزایی است.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۶۱
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین گردهمایی رزمندگان تیپ 82 سپاه صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف با سخنرانی حجت الاسلام کاووس عطایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 82 در موضوع بصیرت و بصیرت افزایی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام عطایی بیان کرد: یک حکومت الهی زمانی محقق می شود که سه رکن مهم یعنی قوانین الهی، رهبری الهی و وجود مردم بصیر را داشته باشد.

وی ادامه داد: در زمان امام علی (ع) قانون الهی و رهبری الهی مثل امام علی (ع) بود اما مردم بصیرت نداشتند و امام، قریب به 25سال خانه نشین شد، یا امام حسین(ع) در مدینه همان شهری که مردم امام حسین را در آغوش پیامبر بارها مشاهده کردند و بارها از پیامبر شنیدند که می ‌فرمود "حسین منی و انا من حسین" اما به دلیل بی بصیرتی مردم آن زمان او را خارجی خطاب کردند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بصیرت را در سه معنای بینایی و دانایی، فهم صحیح و درک عمیق و بیداری و هوشیاری معنا کرد و خاطر نشان کرد: بصیرت به دو صورت یعنی بصیرت دینی و بصیرت سیاسی ظاهر می‌شود و انسان باید هردو بصیرت را داشته باشد تا در تنگناها دچار مشکل نشود.

وی گفت: از پیامبر(ص) روایتی نقل شده است که می فرماید کور آن نیست که چشمش نابینا باشد کور واقعی آن کسی است که بصیرتش کور باشد و در روایتی از امام علی (ع) آمده است که می فرماید اگر دیده بصیرت کور باشد نگریستن چشم فایده ای ندارد.

عطایی تشریح کرد : عوامل زمینه ساز بصیرت تقوا، نفع وابستگی مادی و بهره گیر از ابزار شناخت می باشد.

این مسئول اذعان کرد: آخرت اندیشی، تفکر نسبت به انجام کار، نگاه کردن به دیگران و عبرت گرفتن از آنان، نگاه کردن به آیات الهی در مورد انسان، آسمان، زمین و  امدادهای الهی  را از اسباب بصیرت افزایی است.

مسئول نمایندگی ولیه فقیه تیپ 83 سپاه صاحب الامذ عجل الله تعالی فرجه الشریف در پایان بحث خود به ویژگی های اهل بصیرت اشاره کرد و متذکر شد: اهل بصیرت اسلام محور هستند - دشمن شناس هستند، در رکاب رهبری پایدارند و برخلاف خواسته های رهبری عمل نمی کنند، استقامت دارند و درصحنه های مختلف حضور آگاهانه دارند و برای نظام و دین  تلاش بی وقفه خود را متوقف نمی کنند.

8001/پ30/ب

    

ارسال نظرات
پر بیننده ها