شربف پور گفت: متاسفانه دولت کارنامه مثبتی در شناسایی پتانسیل مردمی برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی نداشته و بیشتر به سیاست خارجی دلبسته است.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۶۲
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷

عین الله شریف پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره میزان حرکت دولت به سمت اقتصاد مقاومتی و چگونگی استفاده از ظرفیت ها در بخش های اقتصادی گفت: مفهومی در اقتصاد مقاومتی وجود دارد که باید برای مواجهه اقتصادی، از مردم استفاده کرد. البته این حرف کاملا درستی است چراکه بعضی از اقدام ها نیاز به حضور میلیونی مردم دارد تا مشکل مرتفع شود اما سوال اصلی اینجاست که آیا تاکنون ظرفیت های اقشار مختلف را در صنایع مختلف، کشف کرده ایم؟ دولت و نهاد های مختلف باید نخبه های اقتصادی و کسانی که می توانند در روند پیشرفت اقتصادی ایران تاثیر گذار باشند را شناسایی کند.

وی عنوان کرد: بسیج از جمله گروه هایی خواهد بود که می تواند دولت را از چاله های عمیق اقتصادی نجات دهد. در ارتباط با پروژه های عمرانی ما شاهد کارهای بسیج در سطح کشور بودیم که الآن نتایج آن مشاهده می شود.

شریف پور افزود: درون زایی در اقتصاد که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند یعنی شناسایی استعداد ملی. در این مسیر بسیج با تیم ها و امکاناتی که دارد می تواند کمک بسیار بزرگی در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد، داشته باشد. متاسفانه دولت کارنامه مثبتی در شناسایی پتانسیل مردمی برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی نداشته و بیشتر به سیاست خارجی دلبسته است.

ارسال نظرات