به همت پایگاه فاطمه الزهرا(س) حوزه مقاومت نورالزهرا(س) ، گروه مردمی "دست های مهربانی" بسته های خوراکی برای شب یلدا برای ۴۵ خانواده های محروم در زنجان تهیه شد.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۹۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شب یلدا از روزگاران کهن در بین مردم ایران بوده است، در آن روزها مهمان سفره های یلدا انار و هندوانه و انگور بود، خبری از سبد های میوه های میلیونی به چشم نمی خورد.

غنی و فقیر همه دور یک کرسی می نشستند و با حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و تعریف داستان های قدیمی توسط پدربزرگ ها گرمی مجلس چندبرابر می شد، این روزها این رسومات رنگ باخته اند و شاید به ندرت خانواده هایی باشند که به دور از تجملات مراسم را برگزار کنند، این در حالی است که خیلی از خانواده ها توان خرید یک کیلو میوه هم ندارند و در گوشه ای از شهر شاید برای شب چله ای یک عروس هزینه های هنگفتی برای تزیین میوه می شود و درواقع آن میوه ها قابلیت استفاده را از دست می دهند.

هنوز هم هستند دست هایی که مهربانی کنند، گروه مردمی با عنوان دست های مهربانی از پایگاه مقاومت فاطمه الزهرا(س) اقدام به جمع آوری اقلام و مبالغ کردند و برای شب یلدای خانواده های نیازمند ۴۵ بسته آماده کردند.

ارسال نظرات