حجت‌الاسلام محمدیان در همایش دبیران هم‌اندیشی:
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌ها بابیان اینکه ۳سال فرصت‌ کشور صرف برجامی شدکه آمریکا نقضش کرد، گفت: امروز برترین جهادما ایستادگی در برابر جریانی است که برای ملت نسخه«تسلیم در برابر غرب»می‌پیچند.
کد خبر: ۸۷۹۵۶۰۱
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدیان در پانزدهمین همایش سراسری دبیران هم‌اندیشی و استادان کشور که با عنوان «هم‌اندیشی، راهبری فرهنگی، اقدام و عمل» برگزار شد، ضمن اشاره به جریانی که تلاش دارد در کشور یأس تولید کند، گفت: امروز دستگاه عظیم رسانه‌ای در داخل و خارج متحد شده‌اند تا این‌را القا کنند که طی ۳۸ سال انقلاب با وجود مقاومت شما، اتفاقی صورت نگرفت.
 
بسیاری از مشکلات، به‌دلیل عدم اعتماد به وعده‌های الهی است
 
حجت‌الاسلام محمدیان افزود: در قرآن کریم آیات متعددی وجود دارد که بیان می‌کند وعده‌های الهی حق است. در قرآن هشت مرتبه بیان شده است که «خداوند به وعدۀ خود عمل می‌کند» و هشت مرتبۀ دیگر نیز آمده است که «پروردگار خُلف وعده عمل نمی‌کند» ولی متاسفانه اکثر مردم به این آیات توجه‌ای ندارند و به‌همین دلیل مشکلات بسیاری به‌وجود می‌آید.
 
وی گفت: یکی از وعده‌های الهی که در قرآن کریم بیان شده، یاری پیامبران و مؤمنین است و تفاوت یک مؤمن با سایرین در این است ‌که او به وعدۀ پروردگار اعتماد دارد.
 
 یاری خدا بعد از مقاومت مؤمنین در برابر مشکلات، محقق می‌شود
 
نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها گفت: ده‌ها آیه در قرآن کریم تأکید دارد بر اینکه «حق، قطعاً پیروز می‌شود» اما باید به این نکته هم توجه داشت که نصرت و یاری خدا پس از پشت سر گذاشتن سختی‌ها و مشکلات و استقامت ورزیدن در برابر سختی‌ها به مؤمنین می‌رسد. یعنی مؤمنین باید در برابر مشکلات از خود مقاومت نشان دهند؛ در غیر این صورت وعده الهی محقق نخواهد شد.
 
وی تأکید کرد: امروز «امید به آینده» مهم‌ترین بحث برای جریان انقلابی است.
 
دستگاه عظیم رسانه‌ای در داخل و خارج، القاء می‌کنند که «مقاومت بی‌فایده است!»
 
حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه عظیم رسانه‌ای در داخل و خارج متحد شده‌اند که جریان انقلابی را تضعیف کنند و این موضوع را القا کنند که در طی ۳۸ سال انقلاب اسلامی با وجود مقاومت شما، اتفاقی صورت نگرفت! این در حالی است که در مدت این ۳۸ سال بارها و بارها تحقق وعده‌های الهی را شاهد بوده‌ایم و پیروزی‌هایی را-که وعدۀ خداوند بود- تجربه کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در دورانی به پیروزی رسید که هیچ کس تصور این پیروزی را نمی‌کرد! در آن زمان دو ابرقدرت بر دنیا مسلط بودند و هر جنبش و انقلابی تحت حمایت یکی از این دو ابرقدرت شکل می‌گرفت در حالی‌که انقلاب اسلامی مستقل از هر دو ابرقدرت- بلکه رو در رو با هر دو ابرقدرت- شکل گرفت و باقی ماند؛ و این یعنی تحقق وعده‌های الهی!
 
حجت‌الاسلام محمدیان گفت: این دو ابر قدرت در این مسئله که «دوران دین به اتمام رسیده» اجماع داشتند ولی در چنین شرایطی، انقلاب اسلامی در ایران با «دین» به پیروزی رسید. یعنی دین با وجود کارشکنی‌های بسیار، به پیروزی رسید و دشمنان عقب‌نشینی کردند.
 
 کسانی که پیروزی‌های انقلاب اسلامی را نمی‌بینند، چشمان کم‌سویی دارد
 
وی افزود: اگر کسانی نمی‌توانند عظمت انقلاب اسلامی و تحقق وعده‌های الهی را ببینند این مشکل مربوط به چشمان کم‌سوی آنهاست و ارتباطی با حقانیت و شکوه انقلاب اسلامی ندارد!
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص هجمه های مختلف غرب علیه نظام اسلامی افزود: غرب برای مقابله با حرکت شتابان انقلاب اسلامی به «شبیه‌سازی» روی آورد و گروه‌های تکفیری را پدید آورد و یا زمینۀ رشد آنها را فراهم کرد، تا با حربۀ دین، به مبارزه با انقلاب اسلامی روی آوَرَد و نیروهای داخلی جهان اسلام را در مقابل همدیگر قرار دهد و با همان تِز کهنۀ انگلیسی «اختلاف بیانداز و حکومت کن» وارد شد و این بلاها را بر سر عراق و سوریه و لیبی و لبنان و... آورد.
 
 امروز در سوریه شاهد شکسته شدن ستون فقرات تکفیری‌ها هستیم
 
حجت‌الاسلام محمدیان گفت: اما نتیجۀ اقدامات آنها چه شده است؟ امروز در سوریه شاهد شکسته شدن ستون فقرات تکفیری‌ها هستیم. اخباری که از عراق و سوریه می‌رسد، و جغرافیای منطقه در شرایط فعلی، نشان‌دهندۀ صدق وعده‌های الهی است.
 
وی ادامه داد: خانم کلینتون در کتابی که منتشر کرده، می‌نویسد: «بیش از صد سفر به کشورهای مختلف داشتم تا آنها را متقاعد کنم که از داعش حمایت کنند» آمریکا و کشورهای اروپایی تمام قد از داعش و تکفیری‌ها حمایت کردند. کشورهای مرتجع منطقه و بالاخص عربستان و قطر با تمام توان از داعشی‌ها حمایت کردند. ولی شما امروز وضع داعش را می‌بینید!
 
حجت الاسلام محمدیان افزود: اردوغان حدود شش سال پیش به ایران آمد و با مقامات بالای نظام ملاقات کرد و گفت: «از باب دلسوزی به شما سفارش می‌کنیم که از بشار اسد حمایت نکنید زیرا تا شش ماه دیگر سقوط وی قطعی است و حکومت دیگری در سوریه تشکیل خواهد شد که اگر شما امروز از بشار حمایت کنید آبروی  شما در منطقه می‌رود!» اما امروز اردوغان چه سخنی برای گفتن دارد؟!
 
وی تأکید کرد: امروز شاهد شکست برنامه‌های آمریکا در این جریان تکفیری‌ها هستیم. آنها دیگر صدای‌شان درآمده از اینکه طرح و برنامه‌هایشان در منطقه به‌هم‌ریخته است! چقدر انسان باید چشمانش ضعیف باشد که این پیروزی‌ها و این وعد‌ه‌های الهی را نبیند!
 
 آنها که به مذاکره دل‌خوش کرده‌اند از حوادث منطقه درس بگیرند/ ۳ سال فرصت‌ کشور صرف برجامی شد که آمریکا نقضش کرد
 
وی درخصوص ارتباط با آمریکا و موضوع مذاکرات افزود: این مقاومت و استقامت بود که مقدمۀ امدادهای غیبی الهی شد و خداوند به وعده‌هایش عمل کرد. کسانی که به دکترین مذاکره دل‌خوش کرده‌اند و همه چیز را در سفرۀ مذاکره جستجو می‌کنند خوب است از این حوادث درس بگیرند و این‌همه بیراهه نروند.
 
وی افزود: سه سال و نیم از فرصت کشور صرف برجامی شد که -آمریکایی‌ها- مانند آب خوردن آن‌را نقض کردند و به‌روی نامبارکشان هم نیاوردند! امروز از برجام چیزی جز کاغذپاره باقی نمانده است و عجیب است که عده‌ای به همین کاغذپاره‌ها دل‌خوش کرده‌اند و در رؤیاهای خود گرفتار مانده‌اند!
 
 کسانی که دنبال بازی برد-برد با دشمن هستند نتیجه‌ای جز باخت به‌دست نمی‌آورند
 
حجت‌الاسلام محمدیان تأکید کرد: سرنوشت قطعی و حتمی این است که کسانی که به دنبال بازی برد-برد با دشمن هستند نتیجه‌ای جز باخت به‌دست نمی‌آورند. مگر می‌شود کسی به‌دنبال بُردِ دشمنش باشد و در عین حال خودش نیز بُردی داشته باشد؟! ساده لوحانه‌تر از این، در دنیا یافت نمی‌شود!
 
وی افزود: اگر فرصت‌هایی که برای بازی برد-برد با دشمن صرف شد، صرف رونق بخشیدن به تولید در داخل و حمایت از تولیدگران داخلی می‌شد امروز در چنبرۀ رکود اقتصادی گرفتار نمی‌شدیم و چرخ اقتصاد ما این‌چنین سُست و ناتوان نمی‌چرخید!
 
حجت الاسلام محمدیان درخصوص درس گرفتن از بدعهدی‌های اتفاق افتاده در موضوع مذاکرات و برجام گفت: البته از هر کجای ضرر برگردیم باز بهتر است و سودی در پی دارد. با کمال دلسوزی به مسئولان کشور توصیه می‌کنیم که توجه خود را به توانایی‌های داخل کشور معطوف کنند و به وعده‌های  الهی اعتماد داشته باشند و مطمئن باشند که در صورت مقاومت و ایستادگی حتماً خداوند گشایش ایجاد خواهد کرد.
 
فضای جلسات هم‌اندیشی را به‌سوی امیدواری سوق دهید

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از دبیران هم‌اندیشی انتظار می‌رود فضای جلسات هم‌اندیشی را به سمت و سوی امیدواری سوق دهند و مراقب سیاه‌نمایی‌ها باشند، افزود: برخی به‌دلیل اینکه خودشان خسته شده‌اند و حال و حوصله‌ای برای مبارزه ندارند، تلاش می‌کنند دیگران را نیز از ادامۀ این راه منصرف کنند و حال زار خود را به دیگران منتقل کنند! اینها همیشه دم از مشکلات می‌زنند اما هیچ راه چارۀ عملی پیشنهاد نمی‌دهند. آینده را تار و مبهم نشان می‌دهند و همۀ راهها را بن‌بست معرفی می‌کنند.
 
برخی برای ملت نسخۀ «تسلیم در برابر غرب» را می‌پیچند/ جریانی تلاش دارد با تمرکز بر نخبگان، در کشور یأس تولید کند
 
حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه برخی برای ملت نسخۀ «تسلیم در برابر غرب» را می‌پیچند، تصریح کرد: این افراد سعی دارند این‌گونه القا کنند که تمام راه‌ها برای حل مشکلات کشور به بن‌بست رسیده و نسخه‌ای که برای این ملت می‌پیچند نسخۀ تسلیم در برابر قدرتهای سلطه‌گر و ستمگر دنیا است؛ گویی برای توسعه و پیشرفت و رفاه این  ملت، به‌جز بردگی و سرسپردگی غرب‌ ها هیچ راه دیگری وجود ندارد!
 
وی افزود: این جریان تلاش دارد در کشور یأس تولید کند که توجه به این مسأله، بسیار مهم است. این جریان بیشتر بر نخبگان کشور تمرکز کرده‌اند که این قشر را ناامید کنند؛ به‌خاطر اینکه ناامیدی از افراد نخبه به تودۀ مردم می‌رسد.
 
برترین جهاد ما ایستادگی در برابر این جریان است/ از دور، باغ سبزی را به مردم نشان می‌دهند که سراب است!
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: امروز برترین جهاد ما ایستادگی در برابر جریانی است که برای ملت نسخه «تسلیم در برابر غرب» می‌پیچند. این غربگرایان که از دور، باغ سبزی را به مردم نشان می‌دهند و با سیاه‌نمایی وضعیت کشور تلاش می‌کنند آن باغ سبز را بیشتر بزک کنند و تنها راه چاره را رسیدن به آن باغ سبز معرفی کنند.
 
وی افزود: در حالی که ساکنان همان باغ سبز، صدها گرفتاری دارند و در حل مشکلات بزرگ خود وا مانده‌اند. باغ سبز آنها واقعیتی جز سراب ندارد و راهی است که ملتهای بسیاری آن‌را رفته و بن‌بست بودن آن را تجربه کرده‌اند.
 
وی افزود: ما در دانشگاه‌ها، استادان جوانی داریم که سرمایۀ عظیمی محسوب می‌شوند، اولویت اصلی ما باید توجه به این اساتید جوان باشد که هنوز تمام توانایی‌های آنان به فعلیّت نرسیده است. ما باید به این اساتید امید بدهیم؛ البته نباید «امید واهی» داد!به گزارش دانشجو، حجت‌الاسلام محمدیان گفت: مشکلات همیشه وجود داشته است، ولی ما باید بدانیم که خداوند وعده یاری حق را داده است، و ما نیز باید به دل مشکلات برویم و امید ایجاد کنیم و این امید را به دیگران نیز تزریق کنیم.

ارسال نظرات