خبرهای داغ:
نرگس آبیار:

جنگ به طور کاملا طبیعی وارد داستان فیلم "نفس" شده است

کارگردان فیلم "نفس" گفت: فیلم نفس در مورد کودکی ها و آروزها و تخیلات کودکی ما است و در دو برهه انقلاب و جنگ از نگاه کودک تماشا می شود.
کد خبر: ۸۷۹۵۶۲۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، نرگس آبیار کارگردان فیلم نفس در برنامه دوشنبه فیلم این هفته در سازمان بسیج دانشجویی گفت: فیلم نفس در مورد کودکی ها و آروزها و تخیلات کودکی ما است و در دو برهه انقلاب و جنگ از نگاه کودک تماشا می شود.

وی اظهار داشت: ما قربانی عده ای جنگ طلب شده ایم که این  از محو های اصلی فیلم می باشد حال که ما که قربانی جنگ شده ایم باید تبعات آن را نشان دهیم و ببینیم چه بر سر ما آمده است و استعدادهای کشور ما در آن دوران از بین رفته است.

آبیار افزود: جنگ ما که خیلی خاص و متفاوت بود و معناهای پیچیده ای از زندگی را تعریف می کرد؛ باعث تفکر مردم ما شد.

وی در رابطه با طرح موضوع این فیلم گفت: از سال 85 به صورت دست نوشته های پراکنده دنبال این بودم که می توان از دید کودک به زندگی نگریست و زمانی که ساخت فیلم شیار به اتمام رسید نوشته این فیلم هم به پایان رسید. زبان بچه بسیار شیرین است و درک خوبی به ما می دهد.

کارگردان فیلم نفس عنوان کرد: داستان جنگ کاملا به طور طبیعی وارد ماجرای این فیلم شده است و من قصدی برای ورود به جنگ در این فیلم نداشتم.

آبیار با ظالمانه دانستن شرایط اکران فیلمی که معنادار می باشد افزود: برای این فیلم  16 سالن در سراسر کشور تعلق می گیرد و در تلویزیون 170 تیزر پخش می شود در حالی که فیلم های دیگر1000 تیزر تبلیغاتی در تلویزیون دارند و در سالن های شهرستان با وجود تماشاگر داشتن این فیلم،  سانسهای بعدازظهر به فیلمهای دیگر تعلق گرفته است و فیلم نفس در سانسهای صبح پخش شده است؛ هرچند آدم های مهمی در رابطه با فیلم من یادداشت داده اند که همین برای من خیلی با ارزش است.

وی در پایان گفت: اکران دانشجویی این  فیلم بسیار عالی بوده و مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.


ارسال نظرات