خبرهای داغ:
همایش «سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه های قرآنی» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دهنوی در کنگاور برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۵۶۳۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگاور، همایش «سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه های قرآنی» عصر روز یکشنبه در شبستان امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام دهنوی طی سخنانی بیان داشت: آسایش و آرامش دو ابزار و لوازم زندگی هستند که آسایش، همان تأمین نیازمندی‌های مادی و هر آنچه که مربوط به جسم است؛ لازمه خوشبختی هست اما کافی نیست و باید آرامش هم در کنار آن وجود داشته باشد.

وی با اشاره به وظایف زنان نسبت به مردان، افزود: از وظایفی که زنان نسبت به مردان دارند این است که غرور مردان را جریحه‌دار نکنند، از نظر عاطفی توجه بیشتری به آنان داشته باشند و به خانواده مرد به خصوص مادرش توجه داشته باشند، برای هر یک از زن و مرد چند اصل مهم وجود دارد که اگر به آن‌ها پایبند باشند، زندگی توأم با آرامش و موفقیت را در کنار یکدیگر تجربه می‌کنند.

این کارشناس خانواده توسل به معصومین (ع) را موجب تقویت رابطه انسان با خدا دانست و اضافه کرد: هیچگاه ارتباط خود را با معصومین قطع نکنید چراکه یکی از جنبه‌های ایجاد آرامش در زندگی با ارتباط و توسلی که انسان با این افراد بزرگوار برقرار می‌کند، به دست می‌آید.

دهنوی تصریح کرد: در برخی خانواده‌ها نسبت به آموزش نماز و حجاب به دختران دیر اقدام می‌شود و چنین مواردی را به زمان رسیدن به سن تکلیف موکول می‌کنند که البته در بیشتر موارد به نتیجه مطلوب نمی‌رسند.

وی یادآور شد: اگر زنان و مردان ما در زندگی خود به ارزش های اخلاقی عمل کنند زندگی آنان با خیر و خوشی ادامه می یابد.

کارشناس اجتماعی و خانواده در پایان گفت: صداقت، وفاداری، فداکاری و احترام را از مهمترین ویژگی ها و ارزش های اخلاقی حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) دانست و گفت: اگر خانواده ها از اهل بیت (ع) الگو بگیرند بسیاری از مشکلات و ناهنجارها به وجود نمی‌آید
ارسال نظرات