مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری در سفر به فارسان از اجرای طرح روستای بدون بیکار در دو روستای کران و فیل آباد شهرستان فارسان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۵۶۴۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل و رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه استان در نشستی با فرماندار فارسان به بررسی روند ارائه آموزشهای مهارتی دراین شهرستان پرداختند.

محمود تقی پور گفت: در سطح استان چهارمحال و بختیاری 15 روستا به عنوان پایلوت معرفی شدند که در این روستاها آموزش های فنی و حرفه ای با توجه به نیاز روستا برگزار شود.

وی در این نشست ضمن تاکید بر لزوم تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، به بیان برنامه های این اداره کل در راستای توسعه مهارت پرداخت و افزود: اجرای طرح روستای بدون بیکار از طرح های نوین اداره کل و مرکز آموزش فنی و حرفه ای است که با هدف توسعه مهارت در مناطق کمتر توسعه یافته اجرا می گردد.

تقی پور، با اشاره به اینکه تعداد بالای جوانان جویای کار در استان تهدیدی است که می توان آنرا به فرصت تبدیل کرد افزود: توجه به پتانسیلهای منطقه ای و ارائه آموزشهای مهارتی از رویکردهای است که می توان بوسیله آن جوانان را در جهت ایجاد کسب و کار و کارآفرینی سوق داد و اینکار با استفاده از زیرساختهای موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای صورت می گیرد.

وی، ادامه داد: نیاز اساسی هر جامعه ای حضور نیروی انسانی ماهر و متخصص در بخش های مختلف می باشد.

طاهری، فرماندار فارسان نیز ضمن تقدیر از مجموعه فنی و حرفه ای، به بیان ظرفیتهای موجود در این شهرستان پرداخت و گفت: نیاز اساسی هر جامعه ای حضور نیروی انسانی ماهر و متخصص در بخش های مختلف می باشد.

وی در ادامه با اشاره به طرح روستای بدون بیکار افزود: اجرای این کار بدون همکاری بخشداری ها و دهیاری ها و سایر ادارات ذیربط میسر نیست و در راستای اجرای موثر این طرح برنامه ریزی لازم توسط فرمانداری این شهرستان صورت گرفته است.

ارسال نظرات