فرماندار تبریز گفت: با همکاری شهرداری تبریز و اداره کل راه و شهرسازی استان، برای نخستین بار طرح جایگزینی ۴۵۰۰ هکتار از مناطق حاشیه نشین و بافت های ناپایدار شهر تبریز به فضای سبز پس از تملک و انتقال سکنه به آپارتمان های احداث شده اجرا می شود.
کد خبر: ۸۷۹۵۶۶۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در جلسه ستاد بازآفرینی اظهارکرد: در گذشته به علت نبود مدیریت واحد شهری و ناهماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط بخش قابل توجهی از مناطق زلزله خیز حاشیه شهر تبدیل به سکونتگاه های پرخطر و غیر ایمن شده است.

وی حاشیه نشینی را ناشی از ناآشنایی مردم به دانش فنی و اطلاعات اقتصادی برای خوداشتغالی دانست و گفت: متاسفانه تحقیق و پژوهش در سیستم های دولتی مغفول مانده و نظرات و پیشنهادات خارج از تشکیلات مورد توجه قرار نمی گیرد.

فرماندار تبریز اظهار داشت: حاصل این بی توجهی منجر به بروز و ظهور تعداد قابل توجهی شغل کاذب در شهرها و مهاجرت روستائیان می شود.

وی تلاش برای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در شهر را ضروری دانست و افزود: کسانی که معترض به مصوبه شورای عالی شهرسازی هستند خواسته یا ناخواسته از تخریب اراضی و گسترش حاشیه نشینی حمایت می کنند و دستگاه های ذیربط باید جلوی نیل به اهداف شخصی را بگیرند.

شهرتی فر در پایان از همه کارشناسان، صاحب نظران، فعالان تشکل های مردم نهاد و فعالان بخش خصوصی خواست پیشنهادات و نظرات خود را درخصوص بازآفرینی شهر با لحاظ بومی سازی و الگوبرداری از آخرین دستاوردهای شهرسازی ارائه دهند تا دستگاه های اجرایی در برنامه ها و طرح های مرتبط خود از آن استفاده کنند.

فرماندار شهرستان تبریز گفت: در زمان حاضر بیش از ۴۰۰ هزار نفر در تبریز در بافت حاشیه شهر زندگی می کنند.

ارسال نظرات