خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان گلستان از برگزاری "همایش ملی حقوق سبز" به منظور حفاظت و حمایت حقوقی از گونه‌های جانوری و گیاهی مناطق شمالی کشور در اسفندماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۵۶۷۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، دکتر علی اکبر اسماعیلی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان گلستان پیش ازظهر امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: «همایش ملی حقوق سبز» به دنبال آن است که با گردهمایی اندیشمندان حقوقی کشور، استفاده از ظرفیت علم حقوق را برای حفاظت از محیط زیست کشور به خصوص شهرهای شمالی فراهم آورد.

وی با بیان اینکه مجری اصلی این همایش بسیج حقوقدانان کشور است، افزود: همایش ملی حقوق سبز با تهدید در چالش های زیست محیطی استان از خرداد سال ۹۵ شروع و بنا بود این همایش به صورت ملی در تهران برگزار شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان گلستان هدف اصلی این همایش را بررسی چالش های زیست محیطی مناطق شمال کشور و ارائه راهکارهای مناسب بر این چالش ها و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست دانست و گفت: با توجه به تخریب محیط زیست در دهه‌های اخیر که در سطح جامعه به وجود آمده است برای حفظ این مهم در برنامه‌های اساسی نظام سیاسی حفظ و حراست از منابع زیست محیطی و منابع طبیعی در اصل ۵۰ قانون اساسی و بعضی از اصول در اسناد راهبردی در برنامه های پنج ساله دولت مکرر تأکید شده است.

 اسماعیلی در ادامه بیان داشت: از این منظر سازمان بسیج حقوقدانان به عنوان یک نهاد مردمی که از مجموع حقوقدانان سطح کشور تشکیل شده است متولی اجرای این همایش ملی می باشد تا همگرایی ملی در حوزه های مختلف تامینی، اجرایی و قضایی را همراه با مشارکت مردمی ایجاد نماید.

 وی ایجاد گفتمان در بین عوام و خواص را از اهداف مهم این همایش خواند و گفت: با رایزنی هایی که توسط سازمان با مسئولین صورت گرفت بنا شد که این همایش در استان گلستان برگزار گردد.

 رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان گلستان ابراز کرد: اعضای اصلی کمیته های علمی این همایش از برجستگان حقوق از دانشگاه های مختلف با داشتن مسئولیت های اجرایی، قضایی و دانشگاهی می باشند و دبیر علمی همایش دکتر شافع از اساتید حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی است.

 اسماعیلی اذعان کرد: محورهای این همایش در حوزه حقوق عمومی، حقوق کیفری، حقوق خصوصی و حقوق بین الملل می باشد.

وی رئیس ستاد اجرایی "همایش ملی حقوق سبز" را رئیس کل دادگستری استان گلستان خواند و افزود: سازمان های همکار در این همایش، بسیج حقوقدانان سپاه نینوا، دادگستری، استانداری، دانشگاه منابع طبیعی، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، مرکز علمی کاربردی دادگستری و سازمانهای فضای سبز استان گلستان می باشند.

اسماعیلی از اجرای ۴ پیش همایش قبل از همایش اصلی با حضور سازمان‌ها و نهادهای مردمی خبر داد و گفت: پیش همایش اول با حضور قضات و رؤسای سازمان های قضایی، پیش همایش دوم با حضور مدیران اجرایی استان و نمایندگان اساتید دانشگاه ها،پیش همایش سوم با حضور وکلا، حقوقدانان و جامعه دانش آموخته کارشناسان رسمی استان و پیش همایش چهارم با حضور نهادهای مدنی که در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی فعالیت می نمایند اجرا خواهد شد.

 وی اظهار داشت: تاکنون جلسات متعددی با سازمان های همکار در خصوص نحوه اجرای همایش و پیش همایش برگزار شده و تصمیماتی اتخاذ و در جلسه ستاد گزارش داده شده است.

 رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان گلستان افزود:مهمانان فراوانی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی با حضور مسئولین طراز اول کشور ( 4 نفر از اعضای برجسته حقوقدانان شورای نگهبان) در این همایش حضور خواهند داشت .

اسماعیلی ابراز کرد: تاکنون بالغ بر ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است و بازده زمانی برای ارسال همچنان ادامه دارد که کمیته علمی با ترکیب اساتید حقوق دانشگاه ها منابع طبیعی و محیط زیست استان بر کار مقالات نظارت دارند.

وی در پایان با بیان اینکه این همایش در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: زمان اجرای همایش در تاریخ چهارم و پنجم اسفند ماه ۱۳۹۵ می باشد. علاقه مندان می بایست برای ارسال مقالات خود به دبیرخانه این همایش یا ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه همایش ملی حقوق سبز به نشانی greenlaw.ir.www مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها