استاندار زنجان:

زنده نگه داشتن سنت هاي ايراني از ضروريات فرهنگي است

زنده نگه داشتن سنت هاي كهن ايراني يكي از ضروريات بخش فرهنگي ماست.
کد خبر: ۸۷۹۵۷۱۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دومين جشنواره يلداي زنجان با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن سنت هاي ايراني؛ يكي از ضروريات بخش فرهنگي است گفت: ما بايد فرهنگي بومي، فرهنگ ايراني و فرهنگ تاريخي كشورمان را در كنار فرهنگ اعتقاديمان حقظ كنيم.

اسدالله درويش اميري افزود: با وجود ارتباطات عظيمي كه امروزه از طريق رسانه هاي داخلي و خارجي بين ملت ها برقرار شده است و با وجود گسترش فرهنگ هاي متعدد و مختلفي كه بين ملت ها در حال تبادل و جابه جايي است، زنده نگه داشتن سنت هاي كهن ايراني يكي از ضروريات بخش فرهنگي ماست. ما بايد فرهنگي بومي، فرهنگ ايراني و فرهنگ تاريخي كشورمان را در كنار فرهنگ اعتقاديمان حقظ كنيم.

وي اظهار داشت: نبايد بگذاريم نسل جديد از تاريخ و فرهنگ اصيل و بومي ايراني غافل شوند و بايد با پاسداشت سنت هاي اصيل ايراني آنها را نسل به نسل به آيندگان منتقل كنيم.

درويش اميري اظهاركرد: حيف است كه در 200 سال آينده مردم ندانند كه يلدا چيست و شب يلدا يك سنت ايراني است.

وي گفت: قطعا پايه گذار شب يلدا و نوروز باستاني به اين نكته كه اينگونه مراسم موجب همبستگي كانون خانواده، تكريم بزگترها و ايجاد مهر و محبت بين اعضاي خانواده مي شود، توجه داشته اند.

استاندار زنجان سنت هاي كهن ايراني را گاهي در جهت تحكيم خانواده دانست و افزود: اميدوارم با زنده نگه داشتن اين سنت ها كه گامي در جعت تحكيم خانواده و تكريم بزگترهاست الگويي از معرفت ايراني را به منصه ظهور بگذاريم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار