رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: در فتنه 88 یک نفر از مددجویان کمیته امداد حضور نداشتند و فقط افراد شکم سیر در این فتنه حضور یافتند.
کد خبر: ۸۷۹۵۸۰۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، پرویز فتاح امشب در دیدار با مددکاران طرح مددکاری اسلامی که در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قم انجام شد،‌ با بیان اینکه رسیدگی به امور نیازمندان جامعه متن دین مبین اسلامی است،‌ اظهار کرد: اکنون نظام اسلامی در رفتارهای عملی نتوانسته به این مبنای اساسی و فکری برسد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد تکریم ایتام و فقرا اضافه کرد: پرداختن به خواسته‌های نیازمندان در آموزه‌های دینی با جهاد مرتبط است و روحانیون باید جایگاه کمک به نیازمندان را به عنوان یک ارزش برای جامعه اسلامی تشریح کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: خداوند متعال و پیامبران الهی مددکاران هستند و امام خمینی(ره) قبل از تاسیس جمهوری اسلامی کمیته امداد امام خمینی را ایجاد کرد تا فلسفه فکری خود را مبنی بر لزوم حمایت از مستضعفان را به جامعه القا کند.

وی با تاکید بر اینکه مددجویان ولی نعمت کمیته امداد امام خمینی هستند، تصریح کرد: نظام اسلامی مدیون این ولی نعمت است چراکه انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و امنیت کنونی با اهتمام مستضعفان وجود دارد.

فتاح از دیدار خود با علمای برجسته مذهب شیعه در ایران و عراق یاد کرد و گفت: فرهنگ مددکاری اسلامی باید در جامعه ترویج یابد تا بدانیم وابستگی نظام اسلامی و پیروزی در حلب به برکت حضور مستضعفان است به همین علت این قشر در راس جامعه قرار دارند.

وی مددکاران را مسبب تعالی جامعه خواند و خاطرنشان کرد: به جای دارندگان حقوق‌های نجومی فقرا باید به عنوان مصادیق امام خمینی(ره) در راس جامعه قرار گیرند تا جامعه بتواند به سمت پیشرفت بیشتر حرکت کند.

فتاح با بیان اینکه نظام متکی بر قدرت مستضعفان می‌تواند مقابل قدرت‌های جهانی ایستادگی کند، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی اکنون مسیر انقلاب در گذرگاه و تنگه خاصی قرار گرفته که برای گذر کردن از این تنگه باید خواسته‌های نظام مردم محور را در عرصه‌های مختلف دنبال کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی از فقرا به عنوان فریادهای خاموش نام برد و یادآور شد: امداد فرهنگی به معنای داشتن تفکر، ایمانی و اخلاقی است چراکه امداد بخش مهمی از پیکره انقلاب است و امام خمینی(ره) و شهدا برای حفظ عزت مستضعفان مقابل دشمن ایستادگی کردند؛ در فتنه 88 یک نفر از مددجویان امداد حضور نداشتند و فقط افراد شکم سیر در این فتنه حضور یافتند.

وی با تاکید بر اینکه تکریم خانواده‌های فقرا باید مورد توجه بخش‌های مختلف قرار گیرد، اضافه کرد: مشکلات این قشر فقط با منابع مالی و افزایش توان اقتصادی آنها رفع نمی‌شود.

فتاح خاطرنشان کرد: کلیات طرح مددکاری اسلامی قابل قبول است اما این طرح به عنوان یک نمونه بوده و می‌تواند در صورت رسیدن به موفقیت در سطح ملی اجرا شود چراکه اکرام، اخلاق و معرفت در این طرح وجود دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه داشتن عجله یکی از مشکلات برجام بوده است، تصریح کرد: در مباحث فرهنگی نیز نباید عجله داشته باشیم به همین علت طرح مددکاری اسلامی نباید به پنج ماه محدود شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه این نهاد تجربه مطلوبی را برای کمک‌رسانی به خانواده‌های فقرا کسب کرده است، عنوان کرد: مددکاران طرح مددکاری اسلامی باید نسبت به تجربه و عملکرد کمیته امداد امام خمینی آگاهی مطلوبی داشته و از قضاوت‌های نادرست پرهیز کنند چراکه در این نهاد شخصیت‌های برجسته‌ای حضور یافته و تاکنون اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم بعد از گذشت پنج ماه آینده گزارش عملکرد طرح مددکاری اسلامی به شیوه مطلوبی به مسؤولان ارائه شود تا بتوانیم با تکیه بر این گزارش این طرح را در سطح کشور گزارش دهیم.

ارسال نظرات