فرمانده سپاه ناحیه تفت:

کشاورزی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است

فرمانده سپاه تفت گفت: کشاورزی از پایه‌های اصلی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۷۹۵۸۱۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت؛ علیرضا زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تفت با اشاره به همکاری خوب بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: از برندهای شهریتان تفت محصول انار است که می‌توان در این حوزه فعالیت‌های متعددی انجام داد و به ثمر رساند.
وی با بیان اینکه جای فرآوری این محصول در شهرستان خالی بوده و آنطور که شایسته است به آن توجه نشده ادامه داد: 300 میلیون تومان اعتبار برای انار تفت و تبدیل آن به فرآورده‌هایی از جمله رب جذب شده تا برندی برای شهرستان تفت باشد.
فرمانده سپاه ناحیه تفت اضافه کرد: افزایش بهره‌وری تولید باعث ارتقای درآمد خانوارهای کم‌درآمد روستایی می‌شود که فرآوری محصولات کشاورزی در این زمینه نقش موثری دارد.


این مسؤول با بیان اینکه شهرستان تفت ظرفیت خوبی برای احداث واحدهای فرآوری دارد عنوان کرد: با توجه به اینکه دوره بهره‌برداری و مصرف میوه‌هایی چون انار کوتاه است بنابراین داشتن صنایع فرآوری و تولید فرآورده‌های قابل نگهداری در حوزه کشاورزی بسیار ضروری است.


زارع با بیان اینکه ایجاد واحدهای فرآوری از مهاجرت‌ها نیز جلوگیری می‌کند ادامه داد: فعالیت‌های کشاورزی هم از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی هستند و باید با شناخت ظرفیت‌های روستاها از این ظرفیت‌ها در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شد.

ارسال نظرات