باغ حافظی در روستای سرسبز طزرجان به عنوان قدیمی ترین باغ تاریخی شهرستان تفت در سال 84 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۸۷۹۵۸۲۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت ؛ باغ حافظي طزرجان تفت نيز از جمله باغ‌هاي تاريخي و زيبايي است كه قناتي كه در اين باغ است شالوده آبادي آن را فراهم كرده است و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري يزد سعي دارد تا با مرمت و احيا آن، اين اثر ارزشمند را به يك مكان تفريحي و فرهنگي براي گردشگران تبديل كند.


باغ های عبدالرحیم خان و رو آب یزد، باغ سلطانی و باغ امیدوار ابرکوه، باغ علی نقی خان تفت و باغ دولت آباد یزد نیز از دیگر باغ‌های تاریخی استان یزد محسوب می شوند که هر ساله گردشگران و مسافران زیادی از آن دیدن می کنند.

اجراي کفسازي اين مسيراین باغ زیبا با مصالح سنگ، ماسه، سيمان، شن نخودي و با مشارکت دهياري طزرجان از سوی میراث فرهنگی در سال 90 صورت گرفته است و مصالح بكار رفته در اين خانه باغ شامل انواع آجر، خشت خام، سنگ، چوب، گچ و آهك به شمار می رود.


باغ حافظي عمارتي بصورت خانه باغ است كه ساختمان آن در ضلع جنوب غربي باغ در سه طبقه احداث شده است و ورودي اصلي خانه در ضلع شمال غربي باغ داراي هشتي ورودي است كه بصورت دو طبقه و تزيينات بنا شامل ستون‌هاي نماي شمالي و تزيينات چوبي سقفها و درب‌ها نمایان است.


شايان ذكر است: طبق اطلاعات درج شده در پرونده ثبتي، اين بنا متعلق به دوره قاجاريه و به شماره 15060 مورخ 24/12/84 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

ارسال نظرات