نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با چماق حقوق بشر تنها در جهت تامین منافع واشنگتن و براساس استانداردهای دوگانه رفتار می کند.
کد خبر: ۸۷۹۵۸۲۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اظهار تاسف از وضعیت انسانی یمن گفت: مردم یمن به دلیل تلاش برای تشکیل دولت مستقل از دوسال و نیم پیش مورد تهاجم رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند و ریاض در این راه از هیچ اقدام غیر انسانی فروگذار نکرده است.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی با پیش کشیدن موفقیت های ارتش عراق و ارتش سوریه گفت: همزمان با شکست تروریست های تکفیری در موصل و حلب شاهد موج رسانه ای دروغ درباره غیرنظامیان هستیم در حالی که مقابل چشم همه مردم یمن در قحطی گرفتار شده اند.

وی در ادامه تشریح کرد: جمهوری اسلامی به شدت نگران فاجعه انسانی در یمن است و ما خواهان توجه جدی تر مجامع جهانی به این وضعیت دردناک هستیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استفاده ابزاری از حقوق بشر و برخوردهای دوگانه آمریکا در مسئله تروریسم نیز بروز و ظهور پیدا کرده است و ما شاهد حمایت های آشکار و پنهان واشنگتن از تروریست ها هستیم.

وی در انتها گفت: مجموعه رفتارهای آمریکا در مساله حقوق بشر و تروریسم به روندی برای تنش زایی و کشتار مردم خاورمیانه تبدیل شده است.

گفتنی است که یک مقام ارشد سازمان ملل گفته است که بی تفاوتی نسبت به سرنوشت مردم یمن یک فاجعه انسانی را در این کشور به بار خواهد آورد.

«جیمی مک گولدریک» مسوول کمک های انسانی سازمان ملل در یمن گفته است که جهان به روی یمن چشم بسته است.این گفته ها در حالی مطرح می شود که دو سال از حملات عربستان و همپیمان های این کشور بر یمن می گذرد و بمباران آنان شب و روز ادامه دارد.این تجاوز عربستان به یمن سبب شده که هم اکنون بیش از نیم میلیون کودک یمنی با مشکل سوء تغذیه شدید دست و پنجه نرم کنند.دو سال جنگ، این کشور فقیر را تا قطعی کامل پیش برده است و اقتصاد آن را فلج کرده است و خسارات هنگفت مالی و جانی را بر مردم یمن تحمیل کرده است.

ارسال نظرات