سال 93کارشکنی در تدفین شهدای گمنام در یزد؛ سال 95 بافق؟
گویا برخی مسئولان از مخالفت با تدفین شهدای گمنام در سال 93 عبرت نگرفته و همان اتفاقات قرار است این بار در بافق تکرار شود.
کد خبر: ۸۷۹۵۸۲۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، 26 آذرماه، اکبر قانعی مسئول کمیته شهدای گمنام بافق در نشست بسیجیان این شهرستان با فرماندار از میزبانی دو شهید گمنام در محل پارک آبشار بافق خبر داد.

وی همچنین از تائید این محل توسط کمیته شهدای گمنام خبر داد و گفت: با همکاری شهرداری وشورای شهر این کار را انجام خواهیم داد.
اما متاسفانه شیرینی این خبر ساعاتی بعد با جوابیه فرمانداری بافق پایان یافت. در بیانیه روابط عمومی فرمانداری بافق آمده بود: « در جلسه ای که شب گذشته اقشار مختلف بسیج با (زاده رحمانی) سرپرست محترم فرمانداری برگزار شد، فقط یک نفر از حضار در حین معرفی خود، اقدام به طرح این موضوع نمود و نه سرپرست فرمانداری و نه هیچ کدام از اعضای دیگر این جلسه پیرامون آن صحبتی نکرده اند و تصمیم گیری در این موضوع صورت نگرفته است.»
شاید همین صحبت ها بود که چند روز بعد یعنی سی ام آذر خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان بافق را به دفتر امام جمعه این شهرستان کشاند.
امام جمعه بافق در این دیدار گفت: چند وقت پیش از کمیته شهدای گمنام کشور برای اختصاص شهدای گمنام جدید به بافق آمدند و تمام نقاط شهر که مناسب برای خاکسپاری بازدید کردند و نظر همه پارک آبشار بود و با این مکان موافقت کردند.
حجت الاسلام سلیمانی اظهار داشت: بعضی از مسئولین خوششان نیامده که شهیدان در پارک آبشار خاکسپاری شوند که ان شاالله مسئله حل شود چرا که هرچه داریم از برکت شهدا داریم.
با کنار هم قرار دادن این اتفاقات به نظر می رسد حوادثی نظیر تدفین شهدای گمنام در سال 93 در بافق در جریان باشد. در سال 93 برخی مسئولان به بهانه های واهی با تدفین هشت شهید گمنام در حسینیه امیرچخماق مخالفت کردند. با این وجود و علی رغم تمام بی مهری ها نهایتاً با حمایت مردم انقلابی و متدین دارالعباده و اقدام قاطعانه علما سرانجام هشت شهید گمنام در یزد با حضور بی نظیر مردم تشییع و به خاک سپرده شدند.

ارسال نظرات