فرماندار بیله سوار گفت: فعالیت مراکز درمانی استان اردبیل از جمله مرکز درمان ناباروری قفقاز، در افزایش گردشگران سلامت کشورهای همسایه نقش مهمی ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۹۵۸۳۸
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، آرام حلیم ، با بیان این مطلب که مسافت کم بیله‌سوار با مرکز استان و همزبانی باعث شده است که مسافران آذری، اردبیل را برای درمان انتخاب کنند افزود: در حال حاضر 80 تا 85 درصد اتباع کشور جمهوری آذربایجان با هدف درمانی وارد استان اردبیل می‌شوند.

وی از ساماندهی 60 دستگاه خودرو برای حمل و نقل مسافران آذری خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح که در راستای رفاه حال مسافران و قانون‌مند کردن اخذ کرایه انجام می‌گیرد توانسته است ضمن ایجاد نظم و امنیت، رضایت‌مندی آنان را فراهم نماید.

فرماندار بیله سوار به کاهش تردد مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان اشاره و تصریح کرد: این کاهش بیشتر به خاطر کاهش ارزش پول ملی کشور آذربایجان و وضع قانونی در آن کشور مبنی بر امکان سفر به ایران برای هر فرد آذری در هر 15 روز، بوده است.

حلیم بر اطلاع‌رسانی بیشتر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی به ویژه مرکز درمان ناباروری قفقاز در سطح استان و کشور آذربایجان تاکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی دارای بنیه قوی در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی در سطح کشور و جهان است به همین خاطر باید پتانسیل و توانمندی‌های این نهاد به جامعه عرضه شود تا از آن بهره‌مند گردد.

وی بیله سوار را یکی از قطب‌های اصلی گیاهان دارویی کشور خواند و خواستار سرمایه‌گذاری جهاددانشگاهی در شناسایی و توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی شد.

در این بازدید رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز افزود: در این مرکز سعی می‌شود بهترین خدمات درمانی، در اسرع وقت به اتباع جمهوری آذربایجان ارائه شود.

رامز نصیری صالح ضمن قدردانی از همکاری‌ فرمانداری بیله‌سوار با جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: جهت معرفی فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز به اتباع کشور جمهوری آذربایجان، بروشور و کلیپ به زبان آذری تهیه شده و در سالن انتظار گمرک بیله‌سوار، بنرهای تبلیغاتی نصب شده است.

وی با بیان این‌که از آغاز به کار مرکز درمان ناباروری قفقاز تا شش ماهه اول سال‌جاری 234 زوج از کشور جمهوری آذربایجان مراجعه کرده‌اند خاطرنشان کرد: طبق اعلام خود مراجعه‌کنندگان، خوشبختانه درمان مشکل ناباروری بیشتر آنان موفقیت بوده و صاحب فرزند شده‌اند.

نصیری صالح به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه گیاهان دارویی اشاره کرد و از آمادگی آن برای ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در شهرستان بیله سوار خبر داد.

در این بازدید فرماندار بیله سوار از بخش‌های مختلف مرکز درمان ناباروری قفقاز بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

ارسال نظرات