مدیر جهاد کشاورزی سرعین:

سرعین قطب تولید محصولات صادراتی شد

اگر دیروز شهرستان سرعین را با آبهای گرم و چشمه های بهشتی آن می شناختند ، امروزه این شهرستان را با زعفران تولیدی آن ، بوقلمون و بلدرچین و کبک وقارچ تولیدی خوراکی و تولیدات کشاورزی آن می شناسند.
کد خبر: ۸۷۹۵۸۶۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر، محمد ابراهیم محمدی گفت : سیاست تغییرالگوی کشت با جدیدیت در شهرستان سرعین در حال اجراست به گونه ای که همزمان با آغاز طرح کشت زعفران ، گیاهان داروئی ، دانه های روغنی ، بادام زمینی ، ذرت شیرین ، باقلا ، لوبیا ، توت فرنگی و توزیع سالانه ۳ هزاراصله انواع نهال گواهی اجرا شده است.

وی تصریح کرد:این امر زمنیه اشتغال و کارآفرینی و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان را به همراه داشته و از طرف دیگر با ایجاد کار آفرینی در کشت این محصولات زمینه های جلوگیری ازمهاجرت بی رویه به کلانشهر ها را فراهم کرده است.

*تغییر الگوی کشت در سرعین

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با تاکید مجدد براجرای سیاست تغییر الگوی کشت در منطقه افزود : یکی از کشاورزان زحمتکش و پرتلاش این شهرستان موفق شده است از ۴ هکتار زمین کشاورزی که سالها به حال خود راها شده بود و عملا ً کشت و زرعی درآن صورت نمی گرفت ۱۲ کیلوگرم زعفران با کیفیت عالی برداشت کند و محصول برداشتی خود را هرکیلویی به قیمت ۹ میلیون تومان به فروش برساند به عبارت دیگر این کشاورز از فروش محصول خود سال گذشته ۱۰۸ میلیون تومان درآمد داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین اظهار کرد: با هماهنگی کمیته امداد تعداد ۵۰ نفر از زنان عضو کمیته که از وضعیت مناسب زندگی برخوردار نبودند به عنوان کارگرفصلی استخدام کرده و در یک حرکت نمادین از کل ظرفیت زنان بیکار و بی بضاعت روستایی استفاده کرده است .

وی گفت:در حال حاضر کشاورزان زیادی در منطقه سعی در کشت و توسعه زعفران در این شهرستان و حتی ایجاد کارگاه بسته بندی و برند سازی این محصول بنام زعفران سرعین هستند .

*تولید30 تن عسل در سرعین

محمدی در خصوص تحقق دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه افزود : این شهرستان ۳۱ واحد صنعتی دام و طیور دارد که با وجود ۶۳ هزار راس دام سبک و ۱۱ هزار راس دام سنگین و ۳۰۳ هزار قطعه طیور سالانه 1هزارو 500 تن شیر خام ۴۶۰ تن گوشت قرمز ، ۱ هزارو 45 تن گوشت سفید و ۳۰۰ تن عسل و ۵ تن ماهی تولید می کند .

محمدی افزود : پرورش مرغ گوشتی درقفس در سطح استان اختصاصاً برای اولین بار دراین شهرستان به اجرا درآمده است و پرورش مرغ مادر در سالنهای طبقاتی در شمالغرب کشور صرفا ً در این منطقه انجام میگیرد که این امر نشان از سعی و اهتمام دست اندرکاران این مدیریت و سعی و اهتمام دامداران و مدیران پرورش طیور در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد .

محمدی در پایان سخنان خود با قدردانی از حمایت های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در تخصیص اعتبارات لازم برای تحقق طرحهای اقتصاد مقاومتی در منطقه افزود : اگر دیروز شهرستان سرعین را با آبهای گرم و چشمه های بهشتی آن می شناختند ، امروزه این شهرستان را با زعفران تولیدی آن ، بوقلمون و بلدرچین و کبک وقارچ تولیدی خوراکی و تولیدات کشاورزی آن می شناسند.

ارسال نظرات