در حالی وزیر راه‌وشهرسازی مرداد امسال وعده ورود نخستین سری هواپیماهای ایرباس را تا آخر پاییز ۹۵ داده بود که هنوز مشخص نیست این هواپیماها چه زمانی وارد کشور می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۵۸۸۸
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حدود یک سال از تاریخ اعلام توافق با ایرباس برای خرید 114 فروند هواپیما توسط وزیر راه‌وشهرسازی می‌گذرد. دی‌ماه سال گذشته بود که عباس آخوندی از توافق با شرکت ایرباس فرانسه برای خرید 114 هواپیما برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داده و گفته بود: در چند ماه اخیر مذاکرات بسیاری را با شرکت‌های دست اول تأمین‌کننده هواپیما داشته‌ایم. در 2 بخش بحث کرده‌ایم یکی اینکه ساختار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را بازسازی کنیم که در این زمینه در گام نخست برای 114 فروند هواپیما با ایرباس فرانسه توافق کرده‌ایم.
 
وی نیمه‌ بهمن پارسال در یک برنامه زنده تلویزیونی وعده 20 روزه را برای امضای قرارداد نهایی خرید 118 فروند ایرباس داد و افزود:‌ پیش‌قرارداد خرید 118 هواپیمای ایرباس به ارزش 5/10 میلیارد دلار امضا شد که این اقدام گامی بزرگ در جهت تحول ناوگان هوایی کشور است.
 
این در حالی بود که مدیرعامل هما بعد از اظهارات آخوندی از تامین فاینانس هواپیماهای ایرباس توسط بانک‌های اروپایی خبر داد و گفت: ایرباس و بانک‌های اروپایی برای تامین فاینانس این خرید تعهد داده‌اند.
 
آخوندی همچنین نیمه مردادماه وعده‌ای مشروط را برای ورود هواپیماهای ایرباس داد: اواخر پاییز امسال در صورتی که مجوزهای لازم از سوی اوفک صادر شود، نخستین سری از هواپیماهای ایرباس وارد کشور می‌شود. بنا به این گزارش، اواخر شهریورماه سال جاری سخنگوی ایرباس از صدور 2 مجوز توسط دولت آمریکا برای فروش مجموعاً 17 فروند هواپیمای ایرباس به ایران خبر داد.
 
این در حالی است که با وجود صدور مجوز مورد نظر وزیر راه‌وشهرسازی، وعده آخوندی برای ورود هواپیما در اواخر پاییز نیز به سرنوشت وعده‌های بی‌سرانجام قبلی وی دچار شد.
 
آنچه مسلم است اینکه وعده وزیر راه‌وشهرسازی یکبار دیگر بی‌سرانجام ماند.
ارسال نظرات