عضو سابق کمیسیون امنیت ملی در واکنش به لغو سخنرانی حماسه 9 دی در دانشگاه سیستان و بلوچستانگفت: عده ای نگران روشنگری در خصوص حماسه مردمی 9 دی هستند
کد خبر: ۸۷۹۵۹۱۲
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
دکتر سید باقر حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان به نقل از عصر هامون و با اشاره به لغو سخنرانی حسن عباسی به دلیل شرایط خاص و ویژه استان گفت: استان سیستان و بلوچستان شرایط خاصی دارد، اما این شرایط خاص مربوط به مرزهای استان و به تهدید هایی که از طرف تکفیریهای حاضر در کشور پاکستان مربوط می شود، اگر مشکلات امنیتی را در شهر زاهدان تعمیم دهیم، کار بسیار اشتباه بوده و اصلا درست نیست.
وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اقتدار جمهوری اسلامی، توان نیروهای نظامی و انتظامی و اشراف اطلاعاتی که سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان سیستان و بلوچستان و در بقیه نقاط کشور،لغو یک سخنرانی در زاهدان به دلیل شرایط خاص استان، به نوعی نادیده گرفتن توان ارزشمند نیروهایمان است.
وی تصریح کرد: به دلیل هم مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان جز تهدید مواد مخدر و تهدید تکفیری ها تهدید دیگری در استان وجود ندارد که خوشبختانه با توجه به اقتدار کامل نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی شاهد مقابله جدی با این تهدیدات هستیم.
نماینده سابق سیستان تاکید کرد: با توجه به هوشیاری مردم و اقتدار نیروهایمان، اگر برای یک سخنرانی در زاهدان برخی از مسئولان اظهار کنند که استان شرایط خاص دارد و نباید برگزار شود، بنده به عنوان کسی که 4سال عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی بوده ام و دقیقا مسایل امنیتی کشور و به ویژه استان سیستان و بلوچستان را دنبال کرده و هم اکنون نیز به نوعی دنبال می کنم این حرف را قبول ندارم، این گفته در راستای اهداف سیاسی و انتخاباتی دولت مردان می باشد.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: دولت علیرغم اینکه شعار تحمل نقد و انتقاد را می دهد و از طرفی هم نقادان را به جهنم حواله می دهد و شعار می دهد که نباید دهان رسانه ها را بست و در مقابل آنها را به دادگاه فرا خوانده و برعلیه آنها شکایت می کند، این موضوعات نشان دهنده سیاست یک بام و دو هوای این دولت است که ما در کشور با آن روبرو هستیم.
وی با اشاره به لغو چند هفته گذشته سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد مقدس نیز گفت: آقای علی مطهری که هیچ گونه مجوزی برای سخنرانی در مشهد نداشته و از طرف مجموعه ای معتبری برای سخنرانی در این شهر معرفی نشده و از سوی افرادی که می توانستند زمینه ساز آشوب باشند دعوت شده بود، با لغو سخنرانی وی، سرو صدا در کشور به راه انداختند، این درحالی است که خیلی از سخنرانی های منتقدان دولت لغو می شود و این وضع در کشور به وجود نمی آید.
وی تاکید کرد: دولت باید انتقاد پذیر باشد، انتقاد برای توسعه و رشد کشور بسیار ضرورت دارد، انتقاد یا درست است که باید دولت اشتباهات خود را اصلاح و جبران کرده و اگرغلط باشد که انتقاد کننده متوجه برداشت اشتباه خود نبوده ، به هرحال هردو انتقاد برای کشور مفید است.
وی خطاب به مسئولان دولت که به نوعی جلوی منتقدان را می گیرند، گفت: نباید به این شیوه برخورد کنند، در نظام باید انتقاد سازنده وجود داشته باشد و مردم و منتقدان باید حرف منطقیشان را زده و دولت نیز موظف به پاسخگویی انتقادات است.
دکتر حسینی با بیان اینکه چرا سخنرانی برخی از افراد که سابقه حضور فعال در فتنه داشتند در سیستان و بلوچستان لغو نشد اما سخنرانی افرادی به مثل دکتر عباسی که به منظور روشنگری پیرامون فتنه سخن می گوید در استان لغو می شود، بیان کرد: با توجه به محکومیت جریان فتنه در کشور توسط مسئولان نظام، مقام معظم رهبری و مردم، اما برخی از این جریان به راحتی و آزادانه به فعالیت و سخنرانی می پردازند و این درحالی است که فرزندان انقلاب و مدافعان واقعی نظام محروم از فعالیت و سخنرانی، نقد و گفتمان و بررسی اوضاع کشور محروم می شوند، قطعا جریان فتنه در استان سیستان و بلوچستان رگه هایی را دارد.
وی در خصوص 9 دی نیز گفت: این روز باید برای جوانان و نسل جدید با توجه به گذشت 7 سال تبیین و فعالیت ها و حضور مردم تشریح شود تا نسل جوان با اتفاقاتی آن زمان بیشتر آشنا باشند.
حسینی با بیان اینکه عده ای می خواهند مردم حماسه مردمی 9 دی را فراموش کنند گفت: امروز رگه هایی از جریان فتنه در سیستان و بلوچستان نفوذ کرده است که به شدت استان را تهدید می کند.
ارسال نظرات