مسئول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل:
مسئول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل اطلاع رساني گسترده از روند دانش بنيان شدن و نحوه حمايت مراكز مرتبط را در سطح استان ضروري دانست.
کد خبر: ۸۷۹۵۹۴۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرنگار سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل در جلسه اي كه صبح روز چهارشنبه در سازمان صنعت معدن و تجارت برگزار شد، فاضل احدي اطلاع رساني گسترده در تمام شهرستان هاي استان اردبيل را در رابطه با روند دانش بنيان شدن بسيار مهم دانست و اظهار داشت: يكي از اقدامات بسيج علمي برگزاري نشست هايي در خصوص نحوه حمايت از طرح ها و ايده ها در دانشگاهها و شهرستان هاي مختلف استان است تا زمينه براي شكوفايي توانمندي هاي مستعدان و نخبگان فراهم شود.

وي با بيان اينكه در سال جاري حدود 50 طرح استاني مورد حمايت قرار مي گيرد، افزود: ايده ها و طرح هاي اوليه جهت توليد محصول مورد حمايت سازمان قرار مي گيرد و جهت ثبت شركت، تجاري سازي و ادامه مراحل به مراكز رشد و پارك علم و فناوري معرفي مي شوند.

مسئول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل عدم تمايل شركت ها به توليد را يك آسيب جدي عنوان كرد و گفت: علاوه بر تلاش جهت افزايش تعداد شركت هاي دانش بنيان بايد به كيفيت آنها نيز توجه شود تا اين شركت ها به سمت توليد محصولات و پيشرفت حركت كنند.

وي افزود: در استان ما قابليت هاي بالايي وجود دارد و داشتن اعتماد به نفس مناسب مي تواند زمينه ساز استفاده از ظرفيت هاي موجود جهت پيشرفت استان باشد.

احدي با تاكيد بر پرهيز از رقابت كاذب بين نهادها، اظهار داشت: هدف بسيج علمي همكاري با مراكز و ارگان هاي ديگر جهت پيشرفت استان است تا فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص جنبش نرم افزاري و توليد علم محقق شود.

در ادامه رئيس بنياد نخبگان استان اردبيل برگزاري دوره هاي كارآفريني را در مدارس بسيار مهم دانست و گفت: ترويج نگرش دانش بنيان شدن و توسعه فعاليت هاي كارآفريني را بايد از مدارس آغاز كرد تا بتوان در آينده به موفقيت رسيد.

حسين شايقي افزود: بايد ساختار دقيق اهداف و فعاليت ها مشخص شود و از موازي كاري پرهيز گردد.

رئيس كارگروه مخترعان بسيج علمي و پژوهشي برگزاري برنامه هايي از جمله استارت آپ را زمينه اي مناسب جهت شروع كارآفريني دانست و افزود: ارائه ايده هاي قوي در استارت آپ نشانگر استعداد و توانمندي بالا در دانشجويان و نخبگان استان است كه تحقق اين ايده ها بعد از اين برنامه كه زمينه ساز فعاليت هاي گروهي است نقش مهمي در پيشرفت استان مي تواند داشته باشد.

ارسال نظرات