استاندارلرستان :

صنایع راکد را به صنعت فعال تبدیل کنیم

استاندارلرستان در جلسه ستاد تسهیل گفت : هزینه‌ها و پیگیری‌های زیادی در راستای توسعه استان شده است، که این کار مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است و ما باید با تلاش و کوشش صنایع راکد را به صنعت فعال تبدیل کنیم.
کد خبر: ۸۷۹۵۹۴۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد تسهیل استان اظهار داشت : باید تا پایان سال جاری گزارش عملکرد بدهیم و هم‌اکنون نیز در بخش صنعت و کشاورزی اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

وی افزود : در این ستاد قرار شد ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود که تا به حال ۳۷۰ میلیارد آن که حدود ۹۲ درصد می‌شود، محقق شده است.

بازوند ضمن اشاره به کارخانه فولاد ازنا تصریح کرد : بعد از ۱۲ سال تعطیلی این کارخانه که نماد افول شده بود اکنون تجهیزات آن وارد شده و ۲۱۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی خاطر نشان کرد : کسی فکر نمی‌کرد که این کارخانه راه‌اندازی شود و با آغاز به کار آن ثابت شد که پروژه‌های راکد را می‌توان راه‌اندازی کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه تا به حال هزینه‌ها و پیگیری‌های زیادی در راستای توسعه استان شده است، گفت: این کار مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است و ما باید با تلاش و کوشش صنایع راکد را به صنعت فعال تبدیل کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد بیان کرد: اولین کارخانه صنعتی در استان این پروژه است، ما در استان کارخانه بزرگی نداریم و خیلی از هزینه‌ها را دولت باید پرداخت کند که او هم نمی‌تواند. می‌‌بایست برای راه‌اندازی این کارخانه از هیچ کوششی دریغ نکرد.

بازوند تصریح کرد: تا به حال ۱۰۵۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده است که حداقل می‌تواند برای ۱۰۵۰ نفر شغل ایجاد کند. باید سرمایه‌گذاران را حمایت کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید به سمت ایجاد گلخانه‌ها حرکت کنیم، گفت: شرکت‌های هلندی در استان کارهای خوبی انجام داده‌اند و افراد زیادی برای بازدید به استان می‌آیند.

وی با تقدیر از رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: دکتر دهقانی شخصی است که دغدغه‌مند پیگیر مسائل است و این نشان از حساسیت وی به موضوعات دارد.

بازوند افزود: در اجرای گلخانه کوهدشت امیدواریم عملیات اجرایی سه هکتار اولیه طرح توسط جهاد دانشگاهی در بهمن‌ماه امسال آغاز شود.

استاندار لرستان در ادامه گفت: با صندوق توسعه ملی توافقی داریم که برای گلخانه‌ها تسهیلات با بهره ده درصد پرداخت کند و در صورتی که کسی به احداث گلخانه تمایل داشته باشد ۴ درصد یارانه را خودمان تامین می‌کنیم.

 

انتهای خبر/ز

ارسال نظرات