استاندار زنجان:

تا 20 دی‌ماه بايد یک خط تردد زیرگذر پل بازگشایی شود

پیمانکار پروژه متعهد شده است تا 20 دی‌ماه نسبت به اتمام عملیات نصب عرشه پل و بازگشایی یک خط از زیر گذر آن برای تردد شهروندان اقدام نماید.
کد خبر: ۸۷۹۵۹۵۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دومین بازدید میدانی خود از پروژه احداث پل سیدالشهداء زنجان که در يك ماه گذشته انجام شده است، ضمن انتقاد از تاخیر بوجود آمده در انجام عملیات اجرايي این پل گفت: به رغم آنکه بنا بود مسیر زیرگذر تا 24 آذرماه بازگشایی شود، اما تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

اسداله درویش امیری با بیان این مطلب پیمانکار پروژه باید نسبت به اجرای تعهدات خود اهتمام جدی‌تری داشته باشد، افزود: از پیمانکار انتظار می رود، با عمل به تعهدات خود، مشکل ترافیکی ایجاد شده در این منطقه را رفع نماید و در صورت تاخیر مجدد در اجرای این عملیات، پلیس راهنمایی و رانندگی مسئولیتی در زمینه ترافیک منطقه خیام نخواهد داشت.

شهردار زنجان نیز در این جلسه گفت: پیمانکار به طور قانونی به علت تاخیر در پرداخت اعتبار مورد نیاز، اجازه تاخیر 188 روزه در تحویل کار را داشت که با رایزنی های انجام شده این مدت زمان به 90 روز کاهش یافت و بنا شد از 24 مهر این مهلت سه ماهه تمدید شود.

حبیب ملایی یگانه کل اعتبار پیش بینی شده برای این بخش از پروژه را هفتاد میلیارد ریال اعلام کرد و از پرداخت بخشی از این مبلغ طی سه ماه گذشته خبر داد.

در ادامه مسئول کارگاه جهاد نصر در اجرای پروژه پل سیدالشهدا(ع) به تشریح مشکلات و مسائل اجرایی پیش‌رو پرداخت و گفت: با وجود درخواست انسداد مسیر به مدت سه‌ماه از سوی پیمانکار و مشاورین طرح، در نهایت شورای ترافیک با تاخیر، مجوز انسداد 2 ماهه مسیر را صادر نمود و همین امر موجب تقارن روند عملیات اجرایی با آغاز فصل سرما در زنجان شد.

محمدرضا اسماعیلی با بیان اینکه هم اکنون نصب 5 قطعه دیگر از عرشه پل باقی‌مانده است که با انتقال تمام قطعات از کارخانه به زنجان تا هفته آینده، می توان حداکثر طی یک ماه آینده عملیات نصب قطعات را به اتمام رساند.

وی یادآورشد: پس از نصب قطعات، عملیات بتن‌ریزی و سپس نصب کابل ها در دستور کار قرار می گیرد.

اسماعیلی اظهار داشت: هم ‌کنون کابل های خریداری شده در گمرک شهید رجایی بندرعباس منتظر ترخیص است و برای ترخیص این کابل ها نیاز به پرداخت اعتبار و تسویه حساب با فروشنده دارد.

در این بازدید مقرر شد، طی بازدید میدانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار زنجان، پیمانکار و مهندسین مشاور از ویژگی‌های فنی اجرای پروژه، زمانبندی دقیق اتمام عملیات عمرانی، برداشت پایه‌های موقت و بازگشایی کامل مسیر مشخص شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار