معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان:
مشارکت مردم در پرداخت زکات باعث شد 70 فقره کمک هزینه خرید جهیزیه به نیازمندان اهدا شود.
کد خبر: ۸۷۹۵۹۵۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان گفت: زکات فریضه دینی است که تاثیر بسیاری در ساخت اجتماع و تحقق عدالت اجتماعی دارد.

رضا حسنلو با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان (ع) همواره در پرداخت زکات و ترویج آن پیشرو بوده‌اند، اضافه کرد: زکات بعنوان بعدتامین مالی جامعه اسلامی بوده و پرداخت آن موجب محرومیت‌زدایی و سازندگی جامعه و کاهش فقر میشود.

وی با بیان اینکه طبق آموزه‌های دینی و تاکیدات دین مبین اسلام محرومان در اولویت دریافت زکات هستند، گفت: دبیرخانه شورای زکات نیز بر همین اساس بیشتر مبالغ زکات را در امور محرومان هزینه می‌کند.

حسنلو با بیان اینکه امسال 32 میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: با پرداخت این مبلغ42 درصد از برنامه‌75میلیارد ریالی سال 95 تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار بیشترین مبلغ زکات در شهرستان زنجان جمع‌آوری شده است، افزود: امسال مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شهرستان زنجان برابر با 8 میلیارد و 485 میلیون ریال بوده است.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای زکات با اذن رهبری و قانون زکات در کمیته امداد مستقر است گفت : 27 پروژه عام المنفعه احداث و 51 مسکن مددجویی از محل پرداخت زکات بازسازی و فضاسازی شده است.

وی همچنین از پرداخت 70 فقره کمک هزینه خرید جهیزیه از محل زکات پرداختی خبر داد و افزود: خوشبختانه مشارکت مردم در پرداخت زکات موجب حل مشکلات مددجویان شده است.

حسنلوبا اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های آموزشی و انجام تبلیغات منجر به افزایش حضور کشاورزان در پرداخت زکات شده است، تصریح کرد: دبیرخانه شورای زکات با نصب بنر، اجرای برنامه‌های تبلیغی، برگزاری همایش‌های توجیهی، برگزاری جلسات با مؤدیان زکات و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها نسبت به ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه و تشویق مردم به این فریضه الهی اقدام کرده است.

Sss Sss, [۲۲.۱۲.۱۶ ۱۱:۱۲]

[]

[ ❗️ Sticker ]

ارسال نظرات